tisdag 23 augusti 2011

Trött!

Jag som känt mig bortskämd med Jazmines nattsömn har börjat tänka om... De senaste veckorna har det blivit värre och värre. Eller är väl kanske kvällarna som är värst, när hon väl ligger i sin säng och sover så är det lugnt för det mesta. Det svåraste är just att lägga ner henne utan att hon vaknar.
Igår kväll var hon otröstlig och till slut satte jag henne i selen där hon efter många om och men till slut somnade.
Hon sov där någon timme (eller kanske längre, minns inte riktigt) innan hon vaknade och var hungrig. Somnade om direkt och jag gjorde ett första försök att lägga henne i sin säng. Klockan var då runt 22. Många turer och fyra timmar senare somnade hon i min säng och jag kunde, något slutkörd, äntligen få göra det samma. Sov till 6.30 då Jazmine tyckte det var dags att gå upp. Ofta så brukar hon äta och somna om. Eller ja, hon brukade göra det iaf, den tiden verkar också vara förbi, det var liksom inte första gången hon vaknade, åt och fortsatte vara pigg...
Sedan höll hon sig vaken ända till 9.30. En vanlig tisdag hade jag också kunnat sova en stund då men eftersom Felizia hade feber igår så var hon hemma från förskolan idag och med henne uppe var det liksom inte läge att gå och lägga sig... Men Jazmine sov bara en timme så jag hade väl ändå bara hunnit somna innan det var dags att vakna igen.
Hon har inte sovit mycket överhuvudtaget idag så får väl se hur det blir i natt... Jag hoppas iaf på en sak: Mer sömn än föregående natt!!! Eller iaf att hon gå att lägga i sin säng och att jag inte behöver vara vaken ända till 2 (eller, gud förbjude, ännu längre).

Så här gott hoppas jag att Jazmine sover hela natten, fast i sin säng då förstås


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar