fredag 7 mars 2014

7-åring to be

För sju år sedan låg jag i en säng på förlossningsavdelningen på Ackis. Inte hade jag så värst skoj då inte ... Skulle egentligen bli hemskickad pga "för dåligt värkarbete" men då blodtrycket var för hogt (liksom den varit i slutet av graviditeten) så blev jag inlagd. I ett vårdrum. Utan tv eller radio. Var ju inte så att jag inte hade värkar (de var bara för oregelbundna) så var ju inte diretk sugen på att traska runt eller gå ut och titta på tv. Mådde dessutom riktigt illa (och värre blev det ... ) så det bästa var ändå att ligga i den obekväma sängen i det tråkiga rummet. Men den som väntar på något gott ... :)
Natten var lång och jobbig, morgonen och förmiddagen var desto bättre tack vare den underbara epiduralen. Och till sist, kl. 10.35 fick man betalt för all värk och illamående man stått ut med under det sömnlösa dygnet - jag fick upp vår förstfödda på bröstet, vår Felizia. Lycka! :)
 
Fyller alltså hela 7 år i morgon

Var hos frisören igår :)
 
I morgon är det först ridning på förmiddagen. Senare så kommer farmor och farfar och firar sjuåringen. På söndag kommer "resten" (mormor och "Ängebygänget") så det blir firande hela helgen lång med andra ord :) Nästa helg blir det kompiskalas (väntar till Robert har ledig helg)!
Har förberett en del idag. Hade tänkt börja i onsdags men då "fastnade" jag med en jobbig förälder (skulle kunna använda betydligt grövre ord, men lite hyfs måste man ju ha ... ;) ) som gjorde att jag liksom tappade lusten helt till att baka. Igår blev det sen hemkomst och sen middag, så fanns inte tid till bakning. Men men, det blir som det blir :)
 
Idag blev det Felizias favoriter - dumlekakor och kladdkaka med non-stop och marshmallows. Har även gjort dumlefluff (vispar  i morgon) som ska vara en av fyllningarna i tårtan.
 
Om 12 timmar och 23 minuter (nu är klockan 22.12) är storskrutt 7 år "på riktigt" :)
 
Grattis vår stora älskling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar