söndag 9 mars 2014

Kalashelg!

Helgen har verkligen gått i ett rasande tempo, men beror kanske på att man har haft fullt upp med att fira vår 7-åring, vilket såklart bara är roligt.

Morgonpaket till födelsedagsbarnet


 
Efter ridning och lunch  Ängeby så blev det lite bakning när vi kom hem - äppelknyten och tårta.

Såhär blev tårtan

 
 
Inte riktigt som jag ville att den skulle bli, men fick duga. Den var fylld med dumlefluff och hallonmousse, spacklad med vaniljsmörkräm och täckt med marsipan.
Letade fyllningskombinationer på nätet, och hittade denna (dumlefluff och hallonmousse) på en tårtblogg - den hade fått toppbetyg så kunde ju inte bli annat än bra. Skulle man kunna tro ... Det är nog bland det sliskigaste jag har ätit på en tårta. Förstod ju att dumlen skulle vara ganska söt, men trodde att hallonen skulle balansera upp. Men icke. Följde recepten som finns på den tårtbloggen.
Så är man inget fan av sliskiga tårtor så rekommenderar jag inte denna kombination ... Det här var nog första gången jag avrått någon från att äta en tårta jag har gjort ... ;)


Igår kom farmor och farfar och firade vår stortjej. Även Magnus och Lotta var i stan (bor i Göteborg) och tittade förbi lite senare. Hundar x2 - Simon och Sture.

 
"Ja må hon leva ... !"
 

 



Ett av alla Legopaket (från Magnus och Lotta)

Äntligen premiärtur på nya cykeln!
(den har stått i garaget i en vecka)

 
Lite vingligt, men går ju framåt :)

Födelsedagen flöt på bra och det var en trött tjej som gick och la sig efter att alla bidrag i Melodifestivalsfinalen framförts (hon blev besviken i morse när jag sa att Sanna vunnit (hon fick lyssna på låten) - hon hejade på Alcazar och Linus Svenning). Jag var minst lika trött jag och slumrade igenom första röstningsomgången. Alltid lika spännande att höra reslutatet av telefonomröstningen, och i år var det ju verkligen jämnt. Jag är nöjd med hur topp 5 blev.


Imorse var det en ny dag, men ännu mer firande. Morgonen började även idag med ett morgonpaket :) Felizia fick själv välja om hon ville ha det igår eller idag på morgonen. Hon blev såhär nöjd med innehållet :)


Lite senare kom mormor med mer paket
 
En glad lillasyster fick också ett paket :)
 
Vi åt lunch och en stund senare kom "Ängebygänget". Det blev ännu fler paket, och såklart mer fika :)


Det funkar med ljus på en halv tårta också :)
 
"Bill är busig, mamma!"

Det var full fart på barnen men nu har de stannat till vid godiskrukan, som Felizia fick av Valle

"Det kanske ramlar ner något till mig?!"

Det har, som sagt, varit en intensiv helg, men rolig sådan. Felizia har fått en massa fina paket. Förutom ovan nämnda så har hon även fått detta:
 
Lego Friends
(mycket lego blev det, men hon tycker det är sååå kul att bygga så bara bra med en massa olika)



Klurigt! Hoppas hon har tålamod att träna ... :)


Det är bra med kontakter - matchtröja med Storvretaspelarnas (de flesta iaf) autografer :)

 
Man känner sig ju lite lagom mosig nu, men bara ladda om för en ny (intensiv!) arbetsvecka. Inleder med 2 timmar rörelseprogram (typ Friskis & Svettis) sedan 2 timmars löpning för att avsluta med ett träningspass på Ultimate Performance. Ja, motion får jag ju iaf, inte helt fel att få det på arbetstid. Men lär ju känna att jag lever efter morgondagen ... :)
 
Stort tack till alla er som kom och firade vår älskade 7-åring i helgen!
 
Nu laddar vi om för kompiskalaset nästa lördag, måste börja förbereda aktiviteter nu i början på veckan - hoppas alla kommer bli nöjda :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar