söndag 2 mars 2014

Vuxentid

Igår firade jag och Robert alltså 8-årig förlovningsdag
 

Egentligen ingen dag vi brukar uppmärksamma, men nu passade jag på att ordna med barnvakt så vi kunde gå ut och roa oss lite :) Och för att inte behöva ta bussen hem sent på kvällen så bokade jag in en hotellnatt också.

 
Hotell Scandic Uplandia blev det. Inte mitt förstahandsval (men hade rabatt med ICA-kortet ;) ) och skulle någon be mig att rekommendera ett hotell i Uppsala så skulle ju inte det här ploppa upp i första hand. Men för en natt så var det väl okej. Lite tråkig frukostbuffé dock. Men som sagt, det dög för en natt.
 
Något jag istället skulle rekommendera varmt är Peppar Peppar, där vi åt middag igår. Ser man till servicen så skulle den kunna vara bättre, men maten var ju fantastisk. Vi åt båda reninnanlår med västerbottenpaj. Jag tog jordärtskocksås till och Robert tog kantarellsås. Vi var båda överens om att det nog var något av det godaste vi ätit, någonsin. Köttet var perfekt och pajen krämig och god.


 
Var en rejäl portion (pajen är ju dessutom mastig) så var närapå "må-illa-mätt" när vi skulle beställa dessert. Så blev bara en, som vi delade lite på ... En smarrig chokladfondant med vaniljglass och björnbärskompott. Jag åt väl två småbitar, Robert resten. Ville inte bli "må-illa-mätt" på riktigt eftersom vi skulle på bio efteråt (har varit det förut efter att ha ätit för mycket precis innan, vilket inte är att rekommendera ... ).

God var den :)

 
Hade gärna velat se The Wolf of Wall street, eller 12 years a slave men de gick på så knasiga tider, så blev The Monuments Men med bl.a. George Clooney och Matt Damon i rollerna. Brukar tycka om filmer där de är med, men den här var väl ingen hit direkt. Tyckte inte Robert heller. Man kom aldrig riktigt in i handlingen, som man inte riktigt förstod heller (eller ja, man förstod ju vad det hela gick ut på, men däremellan var det alldeles för tunt). Men smaken är ju som baken, fanns säkert många i salongen som tyckte tvärtom ;)
 
Här hemma så hade allt gått så bra så. Mamma sov här med barnen eftersom Felizia skulle på kalas idag. Det var en glad liten tjej som öppnade dörren åt oss när vi kom hem! Felizia var lika glad hon när jag hämtade henne på kalaset en liten stund senare :)
 
Man är ju inte direkt bortskämd med att få lite vuxentid, bara jag och Robert. Sedan Jazmine föddes har det bara hänt 1-2 gånger. Innan det har det heller inte blivit många gånger. Vi funderade på det där igår och kom fram till att vi nog inte har varit ute och ätit på restaurang (bara vi två) sedan 2008 och inte varit på bio på minst lika länge. Några konserter har det dock blivit men blir ju inte på samma sätt.
Men vi klagar inte, vi tillbringar gärna vår tid med barnen också, såklart :) Men är ju inte helt fel att ibland få lite egentid tillsammans bara vi två.
 
Tack, älskling, för en trevlig kväll




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar