onsdag 4 juni 2014

En hälsning

Har fått lite smårapporter nu och då från mamma och Jazmine - allt är bara bra, även om de kanske inte har det bästa vädret. Men de leker på stranden, äter god mat, har gjort ett par utflykter och badar lite då och då - helt okej med andra ord.
Jazmine är sååå duktig enligt mamma :) och hon har träffat ett gäng andra barn som hon kan leka med. Även om de inte pratar samma språk så kommunicerar de bra och har roligt tillsammans.
Idag fick jag till och med en bild med och den delar jag såklart med mig av, även om den kanske inte"säger så mycket" :)
 

Nu har jag bara 2 arbetsdagar kvar sedan blir det Italien 1 vecka. När vi kommer hem är det ytterligare 2 arbetsdagar, men utan elever, sedan ... SOMMARLOV! Ska bli sååå skönt att få ledigt och ladda om batterierna inför kommande läsår.
Har inget speciellt planerat i sommar, förutom en tur till Alingsås då (som vanligt :) ), men det blir i slutet, och att bygga om vår altan (riva och bygga nytt). Annars bara ledigt (jag och barnen). Lär väl bli ett par kortare utflykter också.
 
Fick höra mig själv på radion i morse också - alltid lika "läskigt" att höra sig själv. Låter jag verkligen sådär?! Nu lät det kanske som att det var okänt för mig, men det var det ju inte. Var en kortkort del av den intervju jag gjorde förra veckan som sändes. Handlade om skolan och att vi lärare eftersöker mer resurser, bl.a.
 
Imorgon kväll vid den här tiden bör man ju ligga i sängen, redo för att sova ... mamma och Jazmine landar 4.45 på fredag morgon så lär ju vara där strax efter 5 för att hämta dem. Hoppas Jazmine känner för att ligga och sova några timmar sedan ... :)
 
Väntar på att den där solen och varma luften ska hitta tillbaka till oss ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar