onsdag 11 mars 2015

Gynakuten :(

Nähä, jag klarade mig inte den här gången heller :(  Efter förlossningen med Jazmine så fick jag över 40 graders feber och rejält ont i kroppen. Efter ett besök på gynakuten när J var 5 dagar så blev jag inlagd på sjukhuset för att behandlas med intravenös antibiotika mot bl.a. bröstinflammation och uvi. Den här gången har jag inte alls mått lika dåligt, men känt mig hängig och haft ont i kroppen. I söndags kom även febern på besök. Den gick dock ner med febernedsättande och höll sig borta ca 10 tim. Har även känt av en molande värk i nedre delen av magen och runt bak på ryggen. Misstänkte uvi så blev ett samtal till gynakuten i måndags. De ville att jag skulle lämna ett urinprov på vc dagen efter. Gjorde det igår men det gav inget utslag. De rekommenderade dock att jag skulle ringa tillbaka till gyn för något var det ändå som inte stämde.
Fick en tid på gyn igår em, kl. 14. Efter att ha fått vänta 2,5 timmar ... så blev det äntligen min tur (mer akuta fall går såklart före, och jag hade oturen att det kom in ett par sådana medan jag väntade). Provtagningarna visade på en förhöjd sänka (dock långt ifrån lika hög som vid besöket för knappt 4 år sedan) och vid undersökningen så kunde läkaren se att livmodern inte har dragit ihop sig som den ska, samt att slemhinnan är förtjockad (vet ej riktigt vad det betyder, egentligen, mer än att det inte är som det ska). Allt tyder på en livmoderinflammation. Fick tabletter där direkt för att hjälpa livmodern att dra ihop sig och sedan 2 olika antibiotika. Ska på återbesök om en vecka för att se om medicineringen har hjälpt. Hoppas på det såklart!
 
Winzton skötte sig exemplariskt - sov sig igenom all väntan och hela långa besöket

Fick väcka lillhjärtat efteråt så han fick äta innan det var dags att åka hem
 
Eftersom besöket drog ut massor på tiden så krockade hämtningen av mig och W (Robert körde dit oss men åkte hem sedan för att hämta Felizia och Jazmine) med Felizias ridning. Men då fick vi ovärderlig hjälp av Linda och Ilona, som stannade kvar och tog hand om Felizia vid hennes ridlektion (Ilona rider timmen före) - stort tack för hjälpen!!!
Det var hoppning på själva lektionen och det gick väl bra överlag, men på slutet blev Ina troligen rädd för något (eller kände bara att hon hade en massa överskottsenergi kvar) så hon sprang iväg, med resultatet att Felizia ramlade av. Hon sa att hon slagit i händerna och rumpan, men att hon inte ha gjort illa sig speciellt. Idag när vi pratade om det så skrattade hon bara och var glad över att hon skulle få bjuda på fika :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar