söndag 29 mars 2015

Me&I, bvc och simning

i onsdags var jag, och ett gäng andra mammor, hembjuden till Linda för fika och klädvisning från Me&I. Längesen jag var på en me&i-visning så det var roligt - de har ju en massa fina kläder, både till barn och mammor :)  Beställde två par byxor till Felizia, en tröja till Jazmine och två klänningar till mig. Fick dessutom en mössa och en scarf till mig på köpet.  Winzton får klara sig med de kläder han har :)
Lägger upp bilder på kläderna när jag har fått hem paketet.
 
Bildresultat för meandi
 
TACK Linda för fikat och en bra ordnad "tillställning"!
 
På väg hem så hämtade jag upp Jazmine på förskolan innan vi åkte vidare till bvc. Där väntade det vägning för Winzton och 4-årskontroll för Jazmine (vägning, mätning, syntest, språk- och motorikkontroll).


Jazmine klarade alla tester galant! Hon var visserligen lite blyg och tyst till en början, men sedan mjukade hon upp lite. Hon väger nu 17 kg och är 103,5 cm lång.
 

 
Winzton fortsätter att gå upp i vikt - + 320 g på 6 dagar, och väger nu 4850 g. Nästa besök för honom är läkarkontrollen tisdagen efter påsk.
 
Efter middagen så åkte jag och Winzton med Felizia till Gottsunda på simträning. Jag har ju inte varit med henne sedan v 6, så det var roligt att se hur mycket hon har utvecklats under de veckorna. Nu blev det bara simning för henne under ca halva lektionen (kommer snart till varför) men hon hann visa en del även under den tiden. Efter uppvärmning så fick alla i gruppen olika uppgifter - Felizia skulle simma 8 längder (200 m) ryggsim. Gick ju kanon, helt utan stopp någon stans!
Hon (och 3 till i gruppen) har nu klarat av alla de mål som simlärarna har satt upp så här långt, så istället för att fortsätta att simma så fick de gå upp på land och öva lite hjärt-lungräddning. Spännande! Roligt att de få prova på det redan i så här låg ålder. De fick först lära sig om (och prova på) fria luftvägar och mun-mot-mun-metoden. Sedan även lite om hjärtkompressioner.
 




Innan vi gick till duschen så fick Felizia "bada av sig" i lilla bassängen - mycket simning under vattnet blev det.
 
Winzton skötte sig tipp-topp - han vaknade när jag tog upp och klädde av overallen men var fortsatt lugn när jag satte ner honom i babyskyddet igen (spände ju inte fast honom, så han tyckte väl det var okej ;) ). Sedan höll han sig lugn och fin hela tiden - ibland vaken, ibland halvsovandes. Var nog både lite spännande i simhallen, samtidigt som ljudet var lite sövande.
 
Många aktiviteter blev det för mig och Winzton under veckans första dagar - skönt med lite påsklov nu :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar