onsdag 11 mars 2015

Hembesök av bvc och premiärtur med vagnen

Vi har ju haft ett jättehärligt vårväder de senaste dagarna, bortsett från stormen igår. Men har ju inte mått så bra, så har bara suttit inne (förutom bilturen igår då), och längtat efter att orka gå ut ... Idag har jag känt mig feberfri i alla fall, så på eftermiddagen bestämde jag mig för att stoppa ner Winzton i vagnen och följa med och hämta Felizia och Jazmine.
Det var första gången W åkte vagn på riktigt. Han provade den i fredags när vi var uppe och handlade, men nu blev det ju promenad. Han blev superarg när vi la ner honom, men efter en kort bits åkande så somnade han gott och sedan gick promenaden hur bra som helst :)  Och tjejerna blev sååå glada när jag och lillebror var med och hämtade!
 


Tidigare under dagen, efter lunch så fick vi besök av bvc. Sköterskan tyckte att vår lille kille var så fin så och vid vägningen så hade han ökat 160 g sedan i fredags, och väger nu 4070 g. Självklart gjorde han "the guything" när han låg blöjfri på vågen - kissade en rejäl stråle ;)  Har blivit några gånger nu ... mycket lättare med tjejer ;)  Tur att han är så söt! :)
 

 
Vilka gullungar vi har!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar