torsdag 9 juni 2016

Avslutningslunch + skolavslutningar

Nu är det nära, sommarlovet! För Felizias del började det igår kväll, i alla fall från själva "skolskolan" (hon ska fortsätta på fritids några dagar), och vädret var på vår sida så avslutningen gick att ha ute.

Vårt finaste storhjärta! 

Först var det samling i klassrummet en stund. Där fick alla elever ett litet brev + en ros av deras lärare.


Medan vi väntade på att det var dags att gå till själva platsen för avslutningen så passade vi föräldrar på att ta ett gruppfoto på klassen. Det är inte alls speciellt arrangerat, som det an verka på bilden, utan det var en förälder som ropade på eleverna att han ville ta kort på alla. Då skyndade de sig och ställde/satte sig, helt utan vuxen inblandning, det "bara blev" - duktiga va? :)


Intagit sina platser

Som vanligt var det elever från år 5 som stod för sång, presentation och instrumentspel under avslutningen.

Rektorn höll ett tal om hälsa och rörelse - toppen!

Modiga tjejer!

"Den blomstertid nu kommer"

"Sol vind och vatten", och även utdelning av en ros till sin fadder

Efter själva avslutningen var klar så bar Felizia och hennes klasskamrater tillbaka sina stolar innan det blev "Hej då",
Är det skolavslutningsdag så måste man få något speciellt att äta, så blev pizzeriapizza till middag.


Och så fika såklart

Sommarlovspresenter!

Mina barn är allmänt ganska så dåliga på att titta in i kameran när man fotar... ;)

Nöjda tjejer

Idag var det min tur att ha skolavslutning, på jobbet. Men där började festligheterna redan igår, med avslutningslunch tillsammans med 5:orna (tack för inbjudan!)

Vi fick pastasallad med ett jättegott hembakt bröd till

Det ordnades med bål

och efterrätt (kladdkaka med grädde och hallon)

Somriga blommor på borden

Och idag var då alltså själva avslutningen. Inget strålande och varmt sommarväder direkt, men ändå helt okej (inget regn och så lite sol emellanåt). Jag måste ha gjort lite gott intryck på vissa av eleverna i alla fall för jag fick både ett gäng blommor och presenter från olika håll :)
Lite sorgligt ändå att veta att det var sista gången jag träffade dem - oavsett hur tung våren har varit så kommer jag att sakna många av dem ...

I morgon gör jag min sista arbetsdag på Liljeforsskolan (iaf för ett halvår, men hoppas ju som sagt att jag ska trivas bra på Högåsskolan så det blir "för alltid", även om det låter väldigt drastiskt att skriva så). Stressigt som f--n är det (mycket som ska hinnas med att skrivas, rensas, etc) så blir till att "jobba järnet" imorgon också.
Ännu sorgligare att veta att jag troligen inte kommer jobba med mina fantastiska kollegor något mer. Jag har lärt mig så otroligt mycket av dem under de här åren och kommer verkligen att sakna dem massor!

Men ... snart har vi SOMMARLOV!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar