torsdag 23 juni 2016

Nyklippta

Igår åkte jag och barnen ner på stan. Inte ofta vi är där men nu skulle jag och Winzton iväg och klippa oss och då ville Felizia och Jazmine följa med.
Den här gången blev det ett besök hos fina Lena (på StyleLab), vilket var ett tag sen. Hade egentligen bara tänkt boka tid för mig, men Winztons hår hade blivit lite väl långt lite här och var så passade på att fråga om hon kunde klippa av lite långa hårstrån även på honom, vilket inte skulle vara några problem :)

Inte helt lätt att ta porträttbilder på en 15-månaders, speciellt när man vill försöka få bilder som visar nya frillan ;)  Men men lägger upp de som inte blev allt för suddiga i alla fall, och som kanske visar lite hur det blev. Och så ser han ju (mycket) äldre ut, vårt lillhjärta! Sååå söt sååå :)  Även om bilderna som sagt inte riktigt ger det faktiska utseendet riktig rättvisa.




 

Jämför man med några bilder tagna för någon vecka/ett par veckor sedan så ser man i alla fall lite skillnad :)




Winzton var jätteduktig! Inte helt lätt att vara stilla hela tiden, men hyfsat nöjd i övrigt :) Nu var det ju inte så jättemycket hår som skulle bort, var mest den långa luggen och lite på sidorna och lite i nacken. Ville egentligen inte klippa bort de fina lockarna i nacken, men skulle ju se lite lagom roligt ut om man klippte allt det andra och inte där ... ;)

För egen del så ville jag klippa av ganska mycket av det långa håret. Det har växt till sig rejält sedan graviditeten (har klippt av drygt 5 cm/tillfälle några gånger sedan dess, men det har fortsatt att frodas. Eftersom jag har ganska så tjockt hår så blir det väldigt varmt så här till sommaren, så ville få det lite mer luftigt.
Nu blev det inte riktigt så kort i nacken som jag tänkte innan, men när Lena visade mig slutresultatet (som hon tänkte sig) så blev jag jättenöjd med det som det var :)  Skönt med både lite kortare och ganska så mycket tunnare!

Svårt att fota nya frisyren även på sig själv, speciellt som jag inte tycker om att fotas över huvud taget ;)



Har inga "före-bilder" på mig själv, men det togs av en rejäl bit (håret nådde en bra bit nedanför axlarna innan)!

Tack så mycket Lena!

När vi var färdiga där så gick vi iväg och åt lunch. Tjejerna fick välja och valet föll, som vanligt, på Max.


Winzton är ju väldigt enkelspårig i sitt ätande, så blev pannkakor igen ;)  Enklast att ta med något man vet att han faktiskt äter, när man åker iväg.


Innan vi åkte hem så blev det ett besök på H&M där Winzton fick lite nya sommarkläder. Både Felizia och Jazmine har så det räcker så de fick bli utan nytt den här gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar