torsdag 30 juni 2016

Ridlägeravslut + -start

Igår hade Jazmine sin sista dag på sitt ridläger. Jag vet inte riktigt om jag fått ur henne allt de gjorde, men dagen innehöll följande, på ett ungefär:
Samling med efterföljande lek (?) på ridbanan. Sedan blev det lite mellanmål och fika följt av ridning. Jazmine har ju ridit i grupp 2 de första 2 dagarna, och vad jag förstod så skulle det vara samma lika även sista dagen. Men när vi var hemma (Robert jobbade så åkte hem med Winzton - enklast så) så får jag ett sms från Elin om att Jazmine rider just då (ca en halvtimme innan gruppen egentligen skulle börja). Då jag lovat Jazmine att komma tillbaka till hennes grupp red så skyndade vi oss att bli klara och åkte dit. Hann se lite grann i alla fall, tur det :)  De red som en liten bana där de övade lite balans (med ärtpåse på hjälmen), styra (volt mellan koner), trava, sakta av och sedan trav igen - över bommar, osv.  Nu hade de ju ridit en stund när jag kom, och man har märkt även de andra dagarna att orken/koncentrationen tar slut efter ca 20-30 minuter, så även denna dag ;)  Men de hade hyfsad koll på vad de skulle göra och mellan allt flams och skratt så kämpade de runt sina snälla hästar, haha :)  Oavsett vad så är det roligt att se att de har kul på hästryggen och trots allt klarar sig ganska bra själva!
De hade även stallpyssel och avslutade med en skattjakt och lite mer fika :)  Som jag skrev i förra inlägget så har Jazmine tyckt lägret varit jätteskoj och tycker att hon minsann kan få gå läger nästa vecka igen, haha.

Balanserar ärtpåse på volten


En liten film när de rider över bommarna. Tyvärr blir det skritt mitt över (och Jazmine missar då att bibehålla lätta sitsen) men hon kämpar för att få igång i trav igen.

Klappar om Simon efter dagens pass (och tackar för hela lägret)

Vi skulle stanna kvar efteråt för att hjälpa till med Minton när hovslagaren kom, så vi hade med lite pannkakslunch och picknickade hos Valle, Leopold och Elin.



Det hanns även med att lekas i sandlådan, bl.a.


När lägret var slut så gick jag ner och mötte upp Jazmine, som hade fått medalj och klubba. Men hon ville absolut inte vara med på kort (men det gick bra att jag fotade när hon tittade bort, så hon är helt med på att ta den här bilden) ... ;)

Igår eftermiddag och kväll så packades det här hemma - imorse var det "inpackning" i bodarna för Felizia och hennes lägerkompisar. De är åtta stycken som ska kampera ihop de här tre dagarna och de kommer säkerligen att få det superroligt tillsammans!
Vet ju inte så mycket om hennes dagar, men vid samlingen imorse hann jag i alla fall höra att hon fick Zigge som lägerhäst (ingen vi hade tippat på, hon har bara ridit honom ett par gånger tidigare, men hon var jättenöjd!) och att de skulle ha dressyr första ridpasset idag och sedan uteritt  på eftermiddagen (de rider två pass tor-fre och sedan uppvisning på lör).

 Lite nervös tror jag allt ;)

Winzton (och Jazmine) var också med och lämnade

Felizias lägerhäst, Zigge

Det ska bli spännande att träffa henne igen på lördag, och få höra om allt skoj de har gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar