lördag 4 juni 2016

Uppsala mot Knivsta

Om ca en vecka gör jag min sista arbetsdag i Uppsala kommun, i alla fall för ett tag - till hösten väntar ett nytt läraräventyr i Knivsta kommun, på nybyggda (relativt) Högåsskolan. Jag har fått en tillsvidaretjänst, men har tagit tjänstledigt i 6 månader utifall att jag absolut inte skulle trivas. Var där och hälsade på lite i onsdags och träffade bl.a. min blivande kollega och de två som har klasserna just nu, och fick en väldigt bra och positiv känsla, så hoppas såklart att det kommer att fortsätta att kännas bra så jag vill vara kvar :)
 
 
Vad ska jag då göra? Jo, igår hade jag min sista idrottslektion för ett par år framöver - fr.o.m i höst är jag klasslärare, vilket känns både väldigt nervöst och väldigt spännande. Jag kommer att ta över en 5:a, som det sedan är tänkt att jag ska följa med upp i 6:an (är en blivande F-6-skola, i höst upp till 5:an, men den "bygger uppåt").
Precis som nu så kommer jag att ha en stor del engelska och sedan fylla ut med ett par ämnen till (det är ej riktigt klart än exakt hur tjänsten kommer att se ut).
 
Det känns både ock att lämna min nuvarande arbetsplats. Det är inte att jag längtar därifrån eller så -  jag har verkligen trivts jättebra sedan dag 1 för 3,5 år sedan och kommer framför allt att sakna alla kollegor (de har lärt mig massor!), men så som våren har varit så måste jag tänka mer på mig själv och går jag efter magkänslan så känns det här beslutet helt rätt.
 
Men först ska jag njuta av ett långt sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar