lördag 18 juni 2016

SOMMARLOV

I tisdags var jag in till jobbet en sista sväng, för att ta reda på det sista och för att lämna tillbaka dator och nycklar. Och för att säga hejdå, på riktigt, till mina underbara kollegor. Äsch, det där lät ju väldigt dramatiskt ... det är ju inte direkt så att vi ALDRIG kommer att ses igen (vissa är det kanske så med, men långt ifrån alla och framför allt inte mina närmaste kollegor). Men ni förstår nog vad jag menar :)

Förra fredagen var ju alltså min riktiga sista arbetsdag och då bjöd jag mitt arbetslag på tårta. Blev en med chokladbottnar enligt "tre lika-receptet" fylld med vispgrädde + skivade jordgubbar på nedre botten och sedan vit chokladganasch på lager två. Spacklad med vispgrädde och så blåbär + "chokladflarn" (eller vad man nu ska kalla det) uppepå/runt.



Smakade smaskens, om jag får säga det själv ;)


Kollegorna i arbetslaget hade, tillsammans med ett gäng andra, varit så gulliga och köpt present - TUSEN TACK!!


En fin ljuslykta med ljus till gömde sig i paketet :)
(var dock ett lite mindre (mer proportionerligt) ljus i själva paketet, men hade lyktan på bordet i uterummet och där blev det alldeles för varmt i solen, så ljuset smälte och blev alldeles snett ...) 

Men nu har vi alltså sommarlov allihopa :) Robert börjar dock jobba om en vecka och jobbar sedan enligt sitt ordinarie schema fram t.o.m. v 30. Skönt att han är ledig en del dagar varje vecka så man kan göra lite saker ihop i alla fall. Nu kommer vi väl iaf att vara hemma mestadels (har ju en del att renovera och fixa med ... ) men är det bra väder blir det ju säkert en och annan badutflykt :)
V 31 har vi bokat ett litet hus i Kungsbacka. Då hoppas vi på finväder så det blir lite bad i havet (kommer bo ca 500 m från stranden) och annat skoj. Självklart blir det ett besök på Liseberg :)
V 32 ska Felizia gå på friidrottsläger på Studenternas, och jag börjar jobba på ons den veckan (plus mån em/kväll på ridskolan, eftersom ridterminen börjar då).
Apropå ridning så blir det såklart lite sånt under sommaren också :)  V 26 ska både Jazmine och Felizia gå på ridläger (J mån-ons och F tor-lör) och v 27 ska jag jobba lite ute på ridskolan.

Är väl typ det vi har planerat så här långt, plus ett besök till Furuvik. Blir nog en bra sommar. Det värsta är bara att jag redan känner mig stressad över att den snart är slut ... hur man nu kan känna så med nästan 8 veckor kvar till det är jobbdags igen?! Är nog mest för att vi har massor att göra hemma också, och jag undrar hur vi ska hinna. Men men bara försöka njuta så ska det nog bli bra :)

Närmast väntar hopptävling på ridskolan på imorgon - Felizia och Jazmine längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar