fredag 22 juli 2016

Övernattningsbesök

I tisdags var jag och barnen och hälsa på Linda, Henrik, Ilona, Zion och Wilda i deras nya fina hus. Är verkligen jättefint! Och rymligt! Men mer om det besöket i kommande inlägg.

När vi var där så började Felizia och Ilona att smida "sova-över"-planer, vilket slutade med att Ilona kom hem till oss igår em för lek och övernattning. Poolen var fylld med såväl luft som vatten, så blev en hel del lek och bad i den fram till det var middag. Lite lek i Felizias rum hanns också med.

Påfyllt med iskallt vatten direkt från slangen, men det hindrade inte de här tre ;)

Vilken tur att luftmadrassen precis fick plats i poolen, de roade sig lätt med hjälp av den :)

Grillat!
(Om ni undrar över det "fina" rutiga i bakgrunden, så är det vårt provisoriska solskydd ... )

Efter middagen så gjorde vi oss iordning, fyllde vattendunken och åkte iväg bort till sommarhagen. Där tog vi ut Minton, som blev ordentligt borstad och ompysslad innan vi gick på en liten promenad längs grusvägen. Underbar sommarkväll!

Finaste!

Jazmine var sååå nöjd och stolt över att få leda en bit :)

Klockan var ganska mycket när vi kom hem, men tjejerna var lovade filmmys med chips och ostbågar och det kunde de ju inte gå miste om. Blev en lång kväll, men de var nöjda och glada :)

Ilona och Felizia var vakna till tolv-halv ett, om inte ännu längre, men det hindrade dem ju inte från att vakna vid halv sju-kvart i sju i morse ... Och självklart gick de och väckte Jazmine (suck). Vi andra tre vaknade också då ... (dubbelsuck!) Men men är ju ofta lite så vid övernattningar, att man (både den som sover hemma och den som sover borta) har svårt att sova på morgonen.

Efter frukost blev det mer bad och lek ute i poolen, ända fram till lunchen, som blev pannkakor. När alla ätit upp och vi packat badkläder och fika så tog vi oss bort till badplatsen här i Storvreta. Tjejerna cyklade medan jag promenerade med Winzton (som behövde sova) i vagnen.

Ilona doppade sig snabbt ...

... men mina döttrar är ena riktiga badkrukor ;)

De doppade sig dock, och simmade lite grann, lite senare.

Sandlek i strandkanten

Slappande och fika i solen

Winzton sov en stor del av tiden vi var där, så blev inget bad och sandlek för honom.

Hemma igen blev det mer bad och lek i poolen innan det var dags för Ilona att åka hem.

Här fick Winzton bada iaf. Jag tänkte att det kunde vara bra att ha en solhatt på sig, men Winzton tyckte att den var roligare att leka med i vattnet än att ha på huvudet ... ;)

Plask plask!

Självklart måste man upp på madrassen, precis som tjejerna gjorde tidigare (härmapa!)

Han var riktigt nöjd nere i vattnet, även om han tyckte det var lite kallt om magen (antar jag) första gångerna han hamnade på rumpan. Men snabbt upp igen och plaska vidare!

Tack Ilona för att du ville komma och sova över här, det var jätteroligt! Och tack Linda och Henrik för att vi fick låna henne :)

Imorgon ses vi igen, då vi åker ut med Birkelunds till deras stuga för att sova över under helgen. Ska bli så roligt att se hur de har det nu. Är nog tre år sedan vi var med dem dit senast och det har hänt en del rent renoveringsmässigt.