söndag 13 november 2011

Less less less

Just nu känns allt bara skit! Har levt i renoveringskaos i drygt 3 månader vilket är på tok för länge. Inte känns det bättre av att det inte är i närheten av att bli klart heller :-(

Senaste bakslaget är att ena väggen, den över diskbänken, där vi ska ha både väggskåp, bänkskåp och diskmaskin, är sned. Eller böjd eller hur man nu ska säga. Det gör att det inte går att få skåpen att sitta/stå rakt ordentligt, det blir liksom en glipa.
Vi började montera väggskåp för 2 veckor sen men då upptäcktes det att det inte fanns något att fästa på i väggen (innanför gipsskivan alltså). Så den dagen gick åt helvete... Några dagar senare fick vi hjälp att fixa det och då upptäcktes att väggen var sned. Vi skulle då fixa med bänkskåpen istället. Men nej det går ju inte heller eftersom vårt element (som vi blivit lovade sen länge att få hjälp att ta bort...) är i vägen för att sätta upp bärlina (eller vad det nu heter) som bänkskåpen ska vila på.

Så nu är jag så JÄVLA LESS på det här!!!!!!!

Tänk om man hade en utlandsresa att se fram emot. Eller något annat skojigt. Men nä. Det enda jag har att "se fram emot" är att börja jobba om 2 månader. Jätteskoj... eller nä, inte alls faktiskt!

Inte är det speciellt roligt för de andra i min närhet heller. Inte nog med att de också lever i detta kaos, de måste (eller måste och måste, men ja...) stå ut med mitt allt mer griniga humör. Älskar er!

Och inte finns det något godis hemma heller som jag kan trösta mig med. Typiskt! Lite choklad hade ju suttit finfint.

Så, nu har jag gnällt färdigt.
I alla fall för idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar