tisdag 22 november 2011

Lite känns det allt

Var och tränade på gymmet här i Storvreta igår. Kan ju säga att det var ett tag sedan jag var på gym...typ jääättelängesen!
Märkte ju direkt att konditionen inte är något vidare. Körde 5 minuter på crosstrainern som uppvärmning och var ju helt slut efter. Höll visserligen ett ganska högt tempo men ändå... Sen körde vi lite olika maskiner, jag gjorde några plankor innan vi avslutade med 5 minuter till på crosstrainern.
Känns i kroppen idag.
Men känns bra att ha kommit igång. Nu gäller det bara att fortsätta också, inte lika lätt.

Är inte för viktens skull jag behöver träna, utan för konditionens, smidighetens och figurens skull.

När jag kom in till förlossningen stod vågen på +16 kg (jämfört med inskrivningsvikten).
1 vecka efter på +7 kg
2 veckor efter på +2 kg
2 månader efter på +1,5 kg
5 månader efter på -2 kg (jippie!)
Nu, knappt 7 månader efter visar vågen i princip +/-0 kg, vilket ju är helt okej, om man bortser från att jag faktiskt har gått upp nästan 2 kg på 2 månader. Men är ju inskrivningsvikten jag bör ligga på så är ju egentligen som det ska vara.

Nu gäller det bara att få ordning på resten, det vill säga lite muskler, bättre kondition och lite slankare figur (utan att tappa vikt).
Får väl se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar