söndag 2 januari 2011

Snö, snö, snö...

Verkar som det aldrig tar slut. Robert skottade altantaket för några dagar sedan men av det syns ju ingenting längre...och skotta garageuppfarten, gången till ytterdörren, framför brevlådan, m.m. får man ju göra var och varannan dag, ibland tom. flera gånger samma dag. Suck! Och jag som har skottningsförbud (enligt min barnmorska på mvc)...har fått bortse från det ett flertal gånger. Men jag tycker om snö, i alla fall så länge jag inte behöver skotta själv ;-) Är det lite mindre mängder kan det i och för sig nästan vara lite mysigt att skotta, ibland...


Felizia trivs dock bra i snön (och tur är väl det)! Tar gärna sin "skott" (som hon kallar sin snöspade) och hjälper till (ibland hjälper hon dock till på sitt eget lilla vis och har tillbaka snön man nyss har skottat bort...). Igår började hon gräva fram en snögrotta till henne, mig och Robert :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar