onsdag 12 januari 2011

Stadsbesök

Slutade tidigt idag så efter lite mellanmål hemma (och visst krångel att få ut bilen i all snö) så begav jag mig in till stan. Första stoppet blev på Gränby C där Polarn o Pyrets rea besöktes. Var främst ute efter mammakläder men kunde såklart inte hålla mig ifrån att köpa lite till bebisen. :-)
Sedan åkte jag förbi gamla jobbet. Men var nära att jag inte kommit fram, eller i alla fall inte därifrån. Kamomillgatan var nog den värsta väg jag kört på, och åkt på också för den delen. Var mycket snö, djupa hål och spårigt. Precis utanför förskolan var det nog ett par som kört fast under dagen för där var det väldigt "uppgasat", dvs. djupa hjulspår och det var såååå nära att jag sällat mig till skaran av "faståkare". Men lyckades ta mig förbi och köra in på parkeringen. Väl inne på Kamomillen blev det ett kort besök inne hos Linda och barnen på hennes avdelning.
Sista stoppet på dagens stadsbesök blev på Svartbäckens mvc. Allt såg bra ut. Enligt hjärtslagen bor det en tjejbebis i min mage men är ju inget man ska lita på. Med Felizia stämde det dock...
Väglaget var ju inte speciellt roligt att köra hem i heller, men kom hem utan större bekymmer i alla fall. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar