fredag 14 januari 2011

Soffläge

Har varit en lååång dag idag. Började med att Felizia kom in till mig vid 03.20. Hon brukar somna om ganska snabbt när hon kommer till vår säng, i alla fall vid den tiden, men inte i morse... 03.50: "Mamma jag behöver kissa" "Javisst, gå och gör det" mumlar jag till svar. Hon kommer strax tillbaka och jag ser fram emot att få sova den 1.5 timme som återstår till klockan ringer. Men icke... Felizia vänder och vrider på sig vilket gör att jag får svårt att sova. Tittar på klockan mer eller mindre en gång i halvtimmen i hopp om att tiden ska ha gått fortare än vad det visar sig att den har gjort...och gissa vem som är vaken varje gång? Ja visst, Felizia såklart!
Så det var en trött Anna som deltog på planeringsdagen på Clarion hotel idag, gäsp! Felizia däremot hade varit pigg och glad på förskolan och har hållit sig vaken hela kvällen (nu hoppas jag att hon har somnat) och varit på gott humör i princip hela tiden.
Nu ligger jag och gäspar i soffan så blir nog läggdags för mig också snart (Robert gick och la sig vid 19.30, men är ju jobbhelg, fre-sön, för honom med uppstigning 02.20 alla dagar så förstår honom).
I morgon bär det av till Norrtälje tillsammans med syster för att titta på brudklänning till henne, spännande! Hoppas vi hittar vad hon söker, men hon är lite kräsen... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar