söndag 1 april 2012

Veckan som gått

Nej inte har det blivit mycket bloggande i veckan som gått. Dels har det varit några sena kvällar (möten) och dels har jag varit trött. Känt mig lite småkrasslig, eller har iaf känts som jag håller på att bli tokförkyld. Täppt näsa och tjock hals på morgnarna och många nysningar och rinnande näsa under dagarna. Börjar nu fundera på om det är min pollenallergi som spökar. Har i princip inte känt av den alls sedan Felizia föddes och trodde att den hade växt bort. Men blir väl till att köpa tabletter om det inte försvinner (och därmed är en förkylning).

I tisdags var det ridning för Felizia. Det här hästbytet har hon Nisse och den här gången var det hoppdags. De första två terminerna har det mest varit bommar på marken men idag var det två små hinder, ett kryss och ett räcke. Eftersom det bara var jag med så blev det tyvärr inga foton på själva ridningen, får bli nästa hoppgång (hoppas jag).
Felizia tyckte det var roligt och skrattade och lät (lite väl mycket... ;-) ) hela travsträckan mot, över och efter hindren.
I natt (ja, anmälan öppnades då :-) ) anmälde jag henne till ridskolans hopptävling (självklart frågade jag henne först), hoppas hon kan koncentrera sig då :-)





Tack för idag!

Här hemma så har Jazmine krånglat lite lagom med sömnen... Natten till torsdagen hade Robert bara fått sova 1-1,5 timme, skoj skoj. Men när jag ringde och erbjöd honom att ha Felizia på jobbet (kollegorna tyckte det var okej) så han skulle få lite lugn och ro hemma (och förhoppningsvis kunna sova lite) så tackade han minsann nej. Hm, då kan jag ju inte riktigt tycka synd om honom heller.

I natt sov hon däremot helt ok. Vaknade till vid 12, somnade om och sov vidare (fortfarande i sin egen säng) till 6. Kom in till oss, drack vatten, somnade om och sov en timme till.
Hon var ju lite krasslg till och från tidigare i veckan med hosta, snuva och "till-och-från-feber" men ni helgen har hon varit som vanligt igen. Till och med extra busig... :-)

I går var det kalas hel dagen lång. Först var vi hos Nils på 5-årskalas. Felizia var lite blyg till en början men sen kom hon igång och lekte lite. Sen hon fick 2 legopaket i present så har hon börjat intressera sig mer för det och satt och byggde väldigt koncentrerat. Jazmine ville förstås göra lika som storasyster :-)






Lego!

Paketöppning

Självklart fanns det smarrigt fika



Efter ett par timmar for vi vidare mot nästa kalas. På vägen blev det ett stopp på Gränby C för att köpa present till Eva-Lena som fyllde år igår. Ute i Ängeby bjöds det på smörgåstårta och princesstårta. Jazmine visade att hon klarar sig bra utan oss och kröp iväg och lekte på egen hand (med Felizia, Valle och "ett par vuxna"). Middagen för Jazmines del var tänkt att bestå av spagetti och köttfärssås men hon tyckte smörgåstårta var godare så gick ner en hel del av det också :-)


Efter lite näsblod blev det fikapaus

Idag har Felizia varit på friidrott (gick väl sådär), jag har (äntligen!) rensat ut urvuxna kläder och "småbebisleksaker" från Jazmines rum och fyllt på med lite "nytt" och Jazmine har övat på sina gåfärdigheter.

Nu har vi två härliga kortveckor framför oss - skönt!

Ska försöka blogga lite flitigare i veckan som kommer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar