söndag 10 februari 2013

Danspremiär

Nu har Felizia inlett sin danskarriär, återstår bara att se hur länge den varar... ;) Hon tycker ju om att dansa, men det är läskigt att vara i grupp... Hon var lite anti innan vi åkte iväg idag (var svårt att veta om det var för att hon var nervös och spänd eller om det var för att hon varit sjuk) men väl där så gick det bra :) Om någon funderar över varför vi åkte trots att hon hade ganska hög feber igår så var det just pga det jag skrev ovan - "rädslan" över att göra något nytt och dessutom i grupp. Jag ville att hon skulle åka dit och se hur det var, men hade hon haft feber så hade vi självklart varit hemma (hon var feberfri samtliga gånger jag tempade i morse/på fm).
 
De fick göra lite olika danslekar, öva på att snurra och röra sig graciöst, dvs avspänt och med höga knän och sträckta tår.
Felizia blev lite osäker ett par gånger och tittade på mig med gråten i ögonen (skruttan då), men då kom den underbara dansläraren och tog henne i handen och gjorde övningen/leken tillsammans med henne, och då kom leendet fram igen :)
 

 
Efter dansen plockade vi upp mamma för en tur till IKEA. Jag hade glömt mobilen hemma så tog en chansning och gick upp och ringde på dörren. Och chansningen gick ju hem.
På IKEA blev det lunch innan vi tittade på säng till Jazmine, lekte på barnavdelningen och tittade på ny fåtölj till mamma.
Jag lyckades faktiskt med det som nästan verkar omöjligt - att besökta det där stora varuhuset utan att spendera en endaste krona! Eller det var ju iofs inte riktigt sant, köpte ju två glassar och en bulle precis innan vi skulle åka hem. Men 15 kr är ju nästan som ingenting, iaf i jämförelse med vad ett besök där kan gå på ;)
Mamma däremot gjorde av med myyyycket mer. Men så fick hon ju också hem en ny fåtölj och en nytt fåtöljöverdrag.
 
Tack mamma för lunchen och för en trevlig eftermiddag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar