tisdag 12 februari 2013

Nya leksaker

Nu har jag kursat färdigt för den här gången. Har varit två intensiva, men väldigt intressanta och lärorika, dagar på hotell Gillet. Kände mig lite bortkommen där jag satt med en massa rektorer och biträdande rektorer, men hade tur att hamna i samma grupp med ett gäng sådana som inte alls såg ner på lilla mig utan lyssnade på vad jag hade att säga i de diskussioner vi hade och det kändes som att jag faktiskt bidrog lite också - kul såklart :) En av rektorerna tyckte till och med att jag var ett ledarämne och borde gå rektorsutbildningen inom en snar framtid! Eh, ja det var ju smickrande men lär ju få en fast tjänst i grundskolan först :)
Vi har lärt oss om och diskuterat kring olika processer i skolan, olika typer av ledning, hur man möter personalen/medarbetarna och vikten av att ha alla med sig - att göra tillsammans. Och en massa matnyttigt kring detta.
Hoppas jag och min rektor får tid att snart sitta ner tillsammans och prata ihop oss om det vi har lärt oss och tagit del av, för att sedan kunna föra vidare det till och implementera det hos personalen (hon var på samma kurs förra veckan).
 
Robert var ledig idag så han och jag passade på att ha en lunchdate på stan (ja barnen är på förskolan vissa av hans lediga dagar, vilket är fullt tillåtet eftersom han jobbar heltid, men i skift och ibland på obekväm arbetstid) - blev thaibuffé på Thai Village. Proppmätt var ju bara förnamnet på hur man kände sig efteråt... Gott med andra ord!
 
När min lunchtid var slut gick jag upp på hotellet igen medan Robert hälsade på en av sina kollegor. Med sig hem fick han två nya leksaker - en till barnen och en till sig själv:

 
 
Äntligen slipper han sin kinesmobil! ;) Vad gäller draken så trodde man ju att den skulle uppskattas mest av Jazmine, men icke...Felizia har lekt med den hela kvällen :) Jazmine lekte också med den en stund men hon och draken ramlade bakåt så hennes huvud fick sig en smäll, sen var hon lite reserverad...Men den lockade liiiite fortfarande iaf :)
Tack familjen E-M!!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar