söndag 24 februari 2013

Vardag igen

Så var det snart slut på sportlovet - i morgon blir det jobb igen för min del och förskola för Felizias del. Jazmine får vara hemma hela penicillinkuren ut eftersom hon har mått lite dåligt av penicillinet (jag svor högt över det idag, när hon kräktes upp allt hon fått i sig på förmiddagen och somnade direkt, helt utmattad, och sov 2 timmar). Men i morgon är sista dagen, sen får vi hoppas att det varit lika elakt mot halsbacillerna som mot Jazmines mage (hon har kräkts dag 1, 6 och 9 och varit påverkad i princip varje gång...).

Det är många som gnäller om hur lyxigt vi lärare har det med lov hit och dit, men jag vet inte jag. Jag har nu haft två lov som lärare (sen jag fick barn) och under båda loven har jag haft sjuka barn, så så värst mycket avslappning och skoj aktiviteter med barnen har det ju inte blivit någon av gångerna direkt... :(
Men om jag skulle få en vecka till nu direkt så kanske, kanske barnen skulle vara friska också ;)
Nej visst nej, är ju inte så det funkar så är väl bäst att ställa in sig på jobb igen. Blir ingen lugn start heller - möten till mellan 16.30-18 varje dag. Men bara att "bita i", det mesta är ju faktiskt intressant :)

Till helgen är det ridpremiär för Felizia på lördag och dans igen (var uppehåll den här veckan) på söndag.

Ser fram emot det här ridvädret :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar