fredag 1 februari 2013

Äntligen helg!

Varit en ganska tuff vecka på jobbet så har inte riktigt funnits ork (eller tid) för så mycket bloggande i veckan.
Börjar komma in i jobbet hyfsat nu, men har fortfarande inte riktigt fått grepp om mentorsskapet - känns som att tiden inte riktigt finns - men handlar säkert bara om vana så blir nog bra det också. Så småningom... Tur att jag har så underbara och hjälpsamma kollegor! Hoppas bara att de inte tycker jag är mesig eller inte gör mitt jobb...äh, då får de ju ha mage att säga till i så fall ;)
Vi har dessutom en alldeles superb stödperson/antimobbingsansvarig som verkligen tar tag i allt, och då menar jag verkigen ALLT, som händer bland/mellan eleverna. På ett riktigt bra sätt också.

Har hunnit med 3 träningspass på Storvreta gym i veckan - i måndags blev det morgonträning med löpband och egen träning (fria vikter, pilatesboll, m.m.), i onsdags blev det premiär på core (träning inriktad på framförallt rygg och mage) och idag blev det också egen träning, men med lite andra övningar än i måndags.
De fick nya styrkemaskiner till gymmet igår och jag var ganska sugen på att prova...men jag trivs bättre i "lugna rummet" med mina egna styrkeövningar. Använder skivstång (olika vikter beroende på övningar), pilatesboll, kettlebell, bl.a., och kan sköta min träning i lugn och ro och i min takt, dvs kan gå från övning till övning utan att behöva håll koll på att rätt maskin är ledig just då. Tycker flytet blir bättre helt enkelt.

Jazmine tillfrisknade ju till slut från sin feber och förkylning och har varit på förskolan tis-tor - lycklig liten tjej! Har ju inte varit det roligaste vädret att vara ute och leka i, speciellt när man är liten och inte har så bra balans, men faktum är att hennes avdelning (1-3 år) har varit ute varje fm, medan Felizias avdelning (2,5-5 år) har varit inne. Kan ju ha varit tillfälligheter, men har alltid haft känslan att personalen på Felizias avdelning är liiite (ironi) bekvämare än personalen på Jazmines sida...

Apropå förskola så landade det här i brevlådan idag:

 
Ansökningsinformation till skolvalet. Tänk att Felizias tid i förskolan snart är slut! Är ju lite blandade känslor inför det där, men mest positiva.
Känns ju lite sisådär att hon börjar bli så stor..minns det som igår hur den sista tiden av graviditeten var, förlossningen och den första tiden hemma. Ja egentligen minns man ju alla år, men kanske inte alla delar. Men ska ju bli roligt för henne att få börja skolan - som hon längtar! Måste bara försöka bestämma vilken av skolorna vi ska söka i första hand. Rent geografiskt lär vi ju hamna på Storvreta, men bästa kompisen ska, antar jag iaf, gå på PP...hmm. Finns ju en massa andra saker man ska väga in också. I april får man sen besked. Låååång väntan.
 
Längesen jag bjöd på en matlista. Har för mig att jag skrev att jag skulle försöka göra det med jämna mellanrum, ooops! ;), men kan ju bjuda på vad vi har ätit den senaste veckan:
 
Lördag
Korvgryta med paprika. Bulgur
 
Söndag
Kyckligngratäng med bacon och vitlök. Basmatiris
 
Måndag
Fiskgryta med apelsin. Basmatiris (igen...)
 
Tisdag
Stifado. Ris (mycket ris nu... ;) )
 
Onsdag
Pannkaka. Sylt, grädde (inte nyttigt, men GOTT!)
 
Torsdag
Grönsakslasagne med keso
 
Fredag
Lövbiffsrullader med vitlöksost. Klyftpotatis och beasås.
 
 
Dags att börja fundera över vad som ska lagas de närmaste dagarna.
 
Vi hoppas på fint väder på söndag så vi kan åka på en mysig utflykt till Fjällnora (kanske med fam. Birkelund?). I morgon blir det nog en lugn start iaf, så får vi se vad vi gör sen.
 
Nu är det dags att fredagsmysa vidare i soffan :)

1 kommentar:

  1. Vi funderar på att åka till Fjällnora på Söndag :). Hoppas på några minus och STOR sol :). Kan ju höras närmare söndag :).

    SvaraRadera