onsdag 16 juli 2014

Ridning

Idag har varit en lugn dag. Känt mig trött och hängig, men skruvade lite på altanen i alla fall, till jag ledsnade (ganska rejält) på det sneda, ojämna virket ...
Felizia har varit hos farmor och farfar och haft det bra medan jag och Jazmine har "lullat runt" här hemma.
 
Igår däremot så var vi ut till Ängeby, tillsammans med hela familjen Birkelund, för lite ridning och pyssel med hästarna. Jazmine var sååå stolt och glad över att, dels få åka med, och dels få inviga sina "nya" ridbyxor och ridskor (båda ärvda av Ilona)  :)

Jazmine och Nisse
("Nisse är min häst, men jag lånar ju honom av Elin. Hon får tillbaka honom i morgon")
 
Jazmine var väldigt noga med borstningen och tog lång tid på sig att få bort all lera på Nisse. Hon såg ut att känna sig hemma inne i spiltan :)

Felizia och Wise

Redo för en tur i skogen

 
Ilona och Oskar
(bild från Lindas blogg)
 
Ilona och Oskar fick rida först

Vi såg några troll i Trollskogen


Efter turen i Trollskogen red vi runt hagarna innan det blev lite ridning på banan.



 
Jazmine travar
 
Tack till Linda som var snäll och sprang med, trots sin stora bebismage!

Det fanns bommar framme på banan, som vi passade på att "låna" lite. Bra träning av styra (de låg på volt, innanför spåret), försöka komma mitt på, komma ihåg den lätta sitsen, m.m.


 
När Jazmine hade ridit färdigt så fick en nöjd och glad Zion skritta några varv på Nisse
 (bild från Lindas blogg)
 
Tack till Linda, Henrik, Ilona och Zion för en trevlig eftermiddag i stallet, och till Elin för lånet av hästarna :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar