onsdag 2 juli 2014

SOL

Kan man tänka sig - vi fick lite sol och värme idag, det var ju inte igår direkt. Nu var det ju inte hela dagen vi fick det där härliga solskenet, men man får vara glad för det lilla :)
 
Vi hr inte hämtat hem det beställda virket till altanen än, så för tillfället händer det inte så mycket med bygget, så jag har varit lite smått rastlös idag ... Känner mig stressad över att inte kunna göra något, när jag vet att det kommer att ta så lång tid när vi väl har satt igång sedan.
I brist på annat har jag klipp ner en buske, rensat bland rabarberna, bl.a. På eftermiddagen tog jag mig tid att slappa lite i en solstol - härligt!
 
Tjejerna var inte alltför sugna på att vara utomhus, nej de ville istället leka i bilen - deras nya favoritlekplats. Sen kan man ju alltid diskutera om det är en vettig plats att leka på eller inte ... men de sköter sig bra där och har en så fin rollek med sina dockor så jag kan tycka att det är okej :)
 
Alla dockor sitter i bilstol, och är såklart bältade :)




 
Ibland går de ut på en liten promenad runt huset, med dockorna i vagnar, innan de fortsätter leken i bilen :)
 
Det luktar gott i vår trädgård! De "skyldiga" är våra smultronschersminbuskar. Det måste vara den bästa blommande busken man kan ha i sin trädgård, i alla fall om man vill att det ska dofta somrigt. Vi köpte våra förra året så de har inte blivit så stora än, men luktar gott det de i alla fall :)

 
Sommar!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar