fredag 12 september 2014

Hel och fin igen

I påskas blev vi ju påbackade av en annan bil när vi skulle köra hem ifrån Alingsås. Blev inga jättestora skador men tillräckliga för att det behövdes fixas till.
Vi fyllde i papper på plats (tillsammans med han som var vållande) och anmälde till vårt försäkringsbolag så fort vi kom hem. Men sedan tog det tid, lååång tid ... I slutet av sommaren fick vi dock hem ett brev om att den vållandes försäkringsbolag tagit på sig det hela och vi behövde inte betala någon ting, inte ens självrisken. Bara att boka tid på den angivna verkstaden då. Det dröjde ytterligare lite innan vi fick tid men förra onsdagen så var det dags att lämna in vår fina Volvo på lite fix.
Försäkringen täckte även en gratis hyrbil så när Robert lämnade in bilen så stod där en fin Toyota och väntade (han hade ringt och bokat på den angivna hyrfirman, och i servicen så ingick även att de körde ut den till verkstaden - schysst!).
 
 
Den var helt okej att köra, men det var med hjärtat i halsgropen varje gång - självrisken om något skulle hända var ju inte direkt liten - 17500 kr!!!
Det var skönt att få tillbaka vår fina Volvo igen :)

 
Jaha, fredag igen. Den här veckan har gått fort, tycker jag, men nu är jag riktigt trött! För att inte tala om hur slut jag är i benen efter alla promenader fram och tillbaka till Fyrishov. Måste verkligen komma igång med träningen igen! Men känns inte riktigt lika lockande när jag vet att jag nu har vissa begränsningar ... men men är väl bara att "gilla läget" och göra det man kan, helt enkelt.
 
Felizia och Jazmine är lämnade hos min mamma där de ska vara ända till på söndag. Imorgon ska det ner på Kulturnatten en sväng (men under dagtid) och det blir nog även ett besök i Pelle Svanslöslekparken. På söndag skulle de troligen gå upp till 4H.
Är säker på att de alla får en bra helg tillsammans! Här hemma ska vi njuta av tystnaden :)  och jobba vidare på altanen. En vända panel är uppe så resten ska på och så ska det grundmålas. Får väl se hur mycket som hinns med - varje moment tar längre tid än vad man tror ...
Hoppas bara på att jag mår bättre i morgon jämfört med hur jag mådde förra lördagen.
 
Önskar er en fortsatt trevlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar