onsdag 17 september 2014

Simskola, innebandy och ridning, och så lite jogging :)

Nu är veckans tre aktiviteter avklarade för Felizia. Jag har inte så mycket att säga om simningen och innebandyn då det var Robert som åkte på båda de aktiviteterna (men han hade bara positivt att säga om simningen (som vanligt - hon är verkligen jätteduktig på det de gör) och hon själv var också nöjd, innebandyn var rolig, som vanligt, och de fick göra olika övningar och spela match på slutet).
På ridningen idag var det ju hästbyte och nu blev det en ponny med lite mera fart - Ina :)  Det var ganska längesen Felizia fick rida henne så hon var extra nöjd. De fick rida på volterna (i både skritt och trav) och träna lite galopp. Det flöt på bra för Felizia och Ina och hon hade mycket bättre koll på tygellängden idag och red (för det mesta) ut hörnen ordentligt (sådant hon slarvat med).
Jag var lite social med de andra föräldrarna på läktaren så har inte så mycket bilder att bjuda på - bara en före- och en efterbild :)
 

 
För egen del har jag också motionerat idag - och det ganska rejält, speciellt i jämförelse med övrig motion de senaste månaderna (graviditeten har ställt till det lite ... ). Vi hade Skoljoggen på jobbet idag och som idrottslärare så är jag ju med på båda passen (vi kör först med de lite yngre eleverna och sedan med de lite äldre - ca 45 min/pass). Jag sprang inte hela tiden - det blev lite pauser för att prata med elever längs vägen (peppa på!) och personalen som hjälpte till (höra hur det går/om allt går bra) - men kom ändå upp i 10,7 km! Tycker jag var ganska bra gjort :)  Trodde inte alls att jag skulle orka med så mycket jogging, dels med tanke på att jag inte motionerat på så länge och dels med tanke på att kroppen ju förändrats en del på senare tid ... ;)  Men kroppen kändes bra. På slutet kände jag av ryggen (fogarna) lite grann, men inte värre än att det gick att fortsätta lite till :)
 
Kämpa, kämpa - heja, heja!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar