onsdag 11 november 2015

Från helgens två "firardagar"

Vill man ha anledning att fira något så finns det säkert något för var och varannan dag hela året om nuförtiden. Jag syftar såklart på alla dessa nya "firardagar" som ploppat upp. Jag har inte alls koll på så många av dem, men kanelbullens dag och kladdkakans dag är ju alldeles för goda för att missa ;)  Ska jag vara ärlig så har jag nog aldrig "firat" kladdkakans dag tidigare (däremot bakat kanelbullar till 4 oktober ett par gånger), men i helgen blev det av!
Jag hade bjudit in mig och barnen på fika hos mamma i fredags em så passade faktiskt på att baka en kladdkaka redan då. Tyckte det skulle vara lite tråkigt med bara en vanlig sådan, så gjorde en topping också - kola-/after eight-kräm. Sött och gott! (recept kommer i ett separat inlägg)
 




 
Blev faktiskt inte så mycket "firande" på själva kladdkakedagen, men en varsin bit tryckte jag och Robert i oss (och pappa, som var förbi en stund) i alla fall.
 
I söndags uppvaktade vi pappan i huset lite smått. Vi har ingen riktig tradition av mors-/fars dagsfirande, men någon liten present brukar det kunna bli. Felizia hade gjort ett fars dagskort i skolan som Robert fick på morgonen. På kvällen, efter middagen, så dukade vi fram lite fika (från början hade jag tänkt göra en tårta, men fanns kladdkaka kvar så kändes lite onödigt ... ). I present fick Robert två tröjor och en bukett tulpaner, som Felizia valt ut på affären när vi var och handlade.
 



 
Grattis från mig och våra tre fantastiska, goa barn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar