lördag 21 november 2015

Upk-besök, 30-årsfirande och studiecirkelträning

Blandad kompott idag med andra ord, haha. Men så blir det ibland - skönt att kvällen är lugn i alla fall.
 
Dagen började alltså med ett besök på Upk. Riktigt längesen jag var där "på riktigt", eller vad man nu ska kalla det. Har ju varit där och tittat på Solängens ekipage vid pay-and-jump ett par gånger senaste året, men inte varit inne i stallet, t.ex. Har ju hänt en hel del bland hästarna sedan jag "höll till" där (vilket ju nu faktiskt är ganska så längesen ... ) - tittar jag på hemsidan så ser jag att det är 15 (av 42) hästar kvar sedan jag jobbade där. Men det är ju fler än vad jag fick det till när jag var där idag, men missade ju att titta ordentligt bland spilthästarna. Det som är riktigt roligt är att Putte fortfarande är kvar - han blir snart 28 år (!) och har funnits på ridskolan sedan 1996, snart 20 år med andra ord - inte illa va?! och jag har till och med ridit (och tävlat en eller ett par gånger) den lilla söta ponnyn :)
 
Men nu till varför jag var där, förutom att titta runt i stallet - jag ville titta på när Linda och hennes grupp hade hopplektion. Linda hade en av hennes favoriter - Wilson
 

De hoppade som en liten bana runt fyrkantspåret - ett hinder på varje långsida och en bom på varje kortsida. Man blev ju inte så lite hoppsugen ... tänk att bara få rulla på i galopp och skutta över några hinder ... ;)  Men men, har ju i alla fall börjat rida igen, kanske kan bli hoppning någon gång framöver också :)  Roligt att titta på Linda och hennes gruppkompisar var det i alla fall.
 
Sedan blev det snabbt hem för att göra sig i ordning för att åka på 30-årsfirande hos Johan (och Sandra). Där bjöds det på smörgåstårta och fika. Jag och Felizia blev tyvärr lite kortvariga då vi skulle ha/vara med på studiecirkelträning med SPK lite senare på eftermiddagen. Trevligt var det den stund vi var där i alla fall. Tack för fikat!
 
Det dök upp ett lagom gäng träningssugna (?) tjejer till idrottssalen vi (klubben) hyrt och efter en uppvärmningsjogg ute så körde vi lite stationsträning inne. De fick bl.a. göra sit-ups. dips, sitta jägarvila och springa idioten. De såg trötta ut efteråt så de verkade ju ha tagit i i alla fall :)  Nämen de var faktiskt duktiga och kämpade på bra - härligt!
 
Imorgon blir det mera kalas då det vankas 1-årsfirande hos Viola (och så fyller hennes föräldrar år idag, båda två, - 70 år tillsammans!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar