onsdag 15 augusti 2012

I morgon smäller det!

Skolstart i morgon och äntligen får jag träffa alla elever! Blir ingen idrott i morgon men jag ska passa på att gå runt till alla de klasser jag ska ha för att presentera mig och berätta lite om idrotten. Och såklart få ansikten på de namn jag har på alla mina listor (måååånga elever blir det...) - spännande :-)

Så egentligen blir det lite av en mjukstart i morgon, är ju först på fredag som det är dags att ha lektioner. Ska bli roligt efter att ha "varit borta" från undervisningen i så pass många år som jag har varit.

Skolan har tydligen en tradition att släppa upp ballonger (en per elev, hela klassen tillsammans) med meddelanden på under en ceremoni första dagen för läsåret. Så i morgon ska jag infinna mig på jobbet redan kl. 7.00 för att blåsa upp (helium) 500 ballonger... GÄSP! Men men klart man ställer upp :-) Nu får jag det kanske att låta som att det bara är jag, men så är det såklart inte - alla lärare som inte har klassansvar är tillfrågade om att komma och hjälpa till så hoppas alla kommer!

Känns som att jag har hunnit färdigt med det mesta, även om man alltid tycker att man hela tiden kan göra lite till... Men allt ska nog bli bra till slut!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar