fredag 24 augusti 2012

Sommar igen, nästan

Hade ställt alarmet på 5.45 i morse för att sedan väcka barnen vid 6.15. Men Jazmine var klarvaken redan 5.30...kunder dock få henne att ligga i min säng och gosa lite innan vi gick upp - mysigt :-) Felizia var inte riktigt lika morgonpigg men till slut gick även hon upp och vi kunde göra oss färdiga för att gå till förskolan.
 
Var bara Jazmine där från sin enhet så blev en lugn frukoststund. Borta hos Felizia var det ett par barn till.
Efter frukosten, ca 7.30 var det dags att klä på sig och gå ut. När J var klar gick hon ut med en av personalen medan jag sa hejdå till henne och Felizia och promenerade hemåt. Gick hur bra som helst att lämna - Jazmine vinkade och satte sig i sandlådan för att leka.
Resten av dagen hade flutit på lika bra - hon hade lekt ute och inne (fick se en film från inneleken - roligt!) ätit en massa potatisgratäng och kassler samt somnat duktigt på vilan. Hon hade vaknat efter ca 50 minuter (som hon brukar även hemma) men då hade de kunnat lägga henne ner, klappat lite på henne så hade hon somnat om i ytterligare en halvtimme.
 
Hämtade barnen vid 14. Då gick vi hem och njöt ute i det härliga vädret. Blev mellanmål och glass på filt på gräsmattan sen var vi kvar ute och lekte, pysslade och fixade.
 

 
Roligt med gatukritor
 
En stund före maten hittade jag Felizia i soffan - sovandes. Det tar på krafterna att gå upp tidigt
 
Jazmine får pyssla med pärlor och pärlplatta för första gången
 

Kom hem vid 8, ca, efter jag lämnat barnen i morse. Hann sätta mig vid bordet för att läsa tidningen när jag hörde ett fruktansvärt dån över huset. Eller dån kanske var fel ordval, var ju vad jag använde om reg- och hagelskuren igår, men det lät något fruktansvärt iaf. När jag tittar ut så ser jag en helikopter nästan rakt utanför vardagsrumsfönstret. Jag ser att den går ner på fältet här bakom (men inte precis bakom oss utan på sidan som är mot stan till). Tyckte det såg ut som ambulanshelikoptern så gick ut för att kolla och jodå, 2 ambulanssköterskeklädda personer springer därifrån i riktning mot förskolan jag jobbade på innan J föddes. Blev nervös att det var någon där som gjort sig illa så gick och låste dörren och gick efter (Nyfiken i en strut? Jag? Okej då...). När jag kommer upp på vägen så ser jag att en räddningsbil och en ambulans står vid ett av bostadshusen bredvid förskolan så det var alltså ingen där som råkat illa ut. Skönt det! Men självklart tråkigt för den som mådde dåligt/hade skadat sig! Hoppas allt gick bra till slut!
 

 
Blir tidig morgon i morgon igen, ska nämligen jobba åt syster yster på ridskolan så behöver vara där kl 8. Robert jobbar så jag behöver få upp båda barnen i rimlig tid och få med mig dem och en massa packning. Dels så ska ju Felizia rida så då är det ridkläder och utrustning som behövs, Jazmine behöver blöjor och ombyte. Sen fyller min systerson år i morgon och ska ha kalas så vi alla behöver kalasombyte. Och så ska ju paketen med också. Ojojoj hur ska jag komma ihåg allt... Nej kanske borde gå och sova istället. Mm, okej då, snart. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar