tisdag 7 augusti 2012

Nya stallet på Solängens ridskola

Igår hoppade jag in som vikarie för min syster på hennes ridskola. Roligt att få chans att färska upp ridlärarkunskaperna då och då :-)
Och som vanligt när jag vickar därute så...just det, det regnade. Men som tur var så höll sig det riktiga hällregnet "inne" till jag kom hem.

Igår fick jag också se det nya stallet de byggt under sommaren - blev ju kanon! Stort och ljust. Och i det gamla har fyra (?) spiltor förvandlats till två boxar.
Nu känns det verkligen att det är en ridskola - rymligt och bra. Men fortfarande den där "lilla" känslan, dvs inget jättekomplex utan man känner sig "hemma". Kommer nog vara uppskattat från elever och föräldrar att det är mer plats att röra sig på. Så det här, plus allt annat de fixar med (läktare med toalett, m.m. och parkering, bl.a.) är nog väl värt de extra platser som grupperna fyllts upp med!

Tog ett par bilder
(visar tyvärr inte allt, var svårt att få med, men ett hum iaf)

Gamla, men lite "renoverade" stallet

På lördag är det dags för Felizia att börja ridterminen :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar