lördag 25 augusti 2012

Ridning och kalas i Ängeby

Idag fyllde Felizias och Jazmines kusin (min systerson) Valle 3 år och det bjöds på kalas ute i Ängeby.

Dagen till ära så fick Elin vara ledig och jag tog hand om hästar, stall och lektioner (nej jag hade inte varit duktig och erbjudit mig utan hon frågade och självklart ställer jag upp :-) och så är det ju roligt också! trots att jag fick gå upp kl 6 och började i stallet strax efter 8).
Felizia fick med andra ord klara sig själv under ridlektionen. I stallet fick hon lite hjälp av min pappa att göra i ordning Julle men eftersom han samtidigt var barnvakt åt Jazmine så fick hon fixa en del själv där också. Men gick så bra så!
Under lektionen fick de rida en styrbana med bl.a. slalom och volt och öva på att trava och rida lätt. Själva ridningen gick också bra. Hon ska nog få rida själv hela tiden hädanefter, då måste hon tänka till och på egen hand manövrera hästen, finns liksom ingen annan att luta sig mot.

När jag fixat färdigt i stallet och släppt ut hästar, m.m. så fick jag också gå och byta om för att sedan vandra upp till Valles kalas.

Där grillades det hamburgare, Valle öppnade lite paket, barnen lekte och sedan vankades det fika. Elin hade bl.a. gjort en jättefin Nalle Puh-tårta (det var förresten lite av ett tema på kalaset, minst sagt ;-) ).
 
Det fanns fina kalashattar för de som ville ha :-)
 
Den fina Nalle Puh-tårtan
 
Eva-Lena hade dessutom gjort en fin traktortårta
 
Födelsedagsbarnet hugger in!

Plockar åt sig av Nalle Puh-figurerna på tårtan

Mera Nalle Puh-pynt :-)
 
Upptagna med modellerasatsen med Tigger

Jazmine roade sig med alla ballonger
 
Bilarna var också helt okej att leka med :-)
 
Godispåse blev det också!
 
Objuden gäst?
 
Tack för ett trevligt kalas!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar