lördag 10 december 2011

Lussebullsbak, lek och restaurangbesök

I avsaknad av egna bänkytor att baka på så åkte vi hem till mamma igår och bakade lussebullar. Mamma fixade degen och vi hjälptes åt att baka. Så nu kan vi också njuta av lite lussefika på tisdag (och alla andra dagar såklart)!




När bullarna var lagda i påsar så packade vi in oss i bilen och åkte till Ilona för lite fika och lek. Ilona låg och vilade när vi kom och det tog en liten stund innan hon vaknade till. Men sen var det full fart på tjejerna, minst sagt!




Tack för en trevlig eftermiddag!



Sedan var det bråttom hem, jag skulle nämligen gå ut och äta med Elin och tre av hennes uppstallare. Kom hem 17.40 men hann med att byta om, fixa mig i ordning lite och amma Jazmine (hon var ju såklart extra mammig eftersom jag och Felizia varit borta hela dagen) innan jag gick till Konsum, där bilskjutsen skulle plocka upp oss, vid 17.55. Pust!

Efter en trevlig glöggträff hos Madde så gick vi till Hodja. Vi delade på en av deras avsmakningsmenyer, något jag varmt kan rekommendera. Så gott! Och en massa spännande saker att prova. Lite för många för magens bästa, blev så där äckligt mätt, men så kan det ju bli ibland :-)

Några av de varma och kalla mezes vi fick in

Bea, Madde och Sara

Var trevligt att gå ut och göra något på egen hand. Jazmine-pappatiden fortsatte sedan hela natten eftersom jag sov i förrådet. Det hade väl gått lite si och så... Jazmine hade sovit ganska så bra på kvällen men lite sämre på natten. Vid 3 hade hon haft svårt att somna om och när hon väl hade gjort det så hade Felizia kommit upp. Hon hade inte hunnit till toaletten så det hade blivit lite blött i sängen. Som tur var så var ju min sängplats ledig så det behövde inte bli så trångt. En jobbig natt tyckte Robert - välkommen till verkligheten säger jag!
Jag vaknade av Jazmine vid 7.30 men hoppades få somna om. Men icke. Robert tyckte att han skulle på sova så jag fick glatt gå upp. Vilket gjorde både Jazmine och hennes "matlådor" glada :-)
Robert och Felizia väckte jag sedan vid 9.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar