måndag 26 december 2011

Ombytta roller

För tillfället sover båda barnen, ja Robert också förresten (han har ju jobbdag i morgon oxå). Sjukstugan fortsatte idag med, men med något ombytta roller. Jag och Robert är fortfarande förkylda (om än något bättre än igår) så där är det väl ingen större skillnad. Men idag var det Felizias tur att ha närmare 40 graders feber medan Jazmine blev feberfri under natten.
Vaknade i morse vid 6 av att Felizia stod och snyftade i dörröppningen. När hon såg att jag var vaken (och jag sa åt henne att komma och berätta vad det var) så kom hon och kröp upp i sängen. Bara att få henne bredvid mig gjorde att jag förstod vad det var - hon osade ju av hetta! Men hon somnade om snabbt så tempade inte förrän vi gick upp några timmar senare.
Men med en dos ipren i kroppen så piggnade hon till rejält och under dagen märktes det inte så mycket att hon hade hög feber.
Vid 15 började den släppa taget och hon fick frossa så efter att Jazmine somnat mös vi ihop under filten i soffan och läste saga. Där stannade vi en dryg timme, till Robert kom hem och tände en brasa i kaminen. Då flyttade Felizia dit och mös under filt i hans knä istället :-)
Vid middagen blev hon väldigt ynklig och ville att vi skulle mata henne... Men är det vid något tillfälle jag tycker att man kan få vara liten så är det när man har närmare 40 graders feber!

Som ni förstår så har dagen här blivit ganska så lugn. Felizia och Jazmine har lekt lite, på egen hand och tillsammans, medan jag. äntligen (!), har fått färdig den garderob jag började montera ihop för ett tag sedan. Själva monteringen blev klar på en gång men att få dörr, hyllor och korgar på plats har tagit lite längre tid... Nu är det bara att fylla den som återstår. :-)

Några lekbilder från igår (visst är Felizias klädkombo snygg - Pippikläder och ridbyxor :-) )




Vi hoppas att båda barnen är friska(re) i morgon!
Då behöver vi ta en tur till biblioteket för att lämna tillbaka lite böcker och filmer. Är ju som tur är inte allt för långt så borde gå bra även om Felizia fortfarande är lite febrig (i alla fall om hon är lika pigg som under några timmar idag).

Nu ska jag smaska vidare på min julklappschoklad! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar