måndag 12 december 2011

Spinning

I kväll var jag och syrran på spinning på gymmet här i Storvreta. Ger ju inte mycket för stället som sådant men kommer nog bli ett kort där i alla fall. Eller jo det kommer det! För hur ofta skulle jag egentligen komma iväg in till stan för att träna...? Nä just det.

Åter till själva passet. Okej att jag hört att spinning är lite jobbigt men att man halvt skulle dö på kuppen hade ingen berättat... Vi hade såklart lyckats pricka in det lite längre passet - 73 minuter! För min del räckte det med 10. Då var jag heeelt slut i benen. Men efter att ha tagit det lite lugnt (suttit ner och trampat istället för att stå) så började det kännas bättre.
Kan ju inte säga att jag var en av de hurtigare, snarare precis tvärtom, men kämpade på och trampade i princip hela tiden och för det mesta (om man bortser från de första 10-20 min alltså) som man skulle.
Vi höll ut i 60 minuter innan vi gick och stretchade. Skulle säkert ha kunnat kämpa de sista 15 också men började bli yr i huvudet så kändes bäst att sluta...

För att inte ens ha cyklat på en vanlig cykel de senaste 7 månaderna så tycker jag att det gick ganska bra. Och gratis var det också! :-) Men ska ju köpa kort om någon vecka eller så. Sen blir det spinning, gym och annat skoj för hela (nåja) slanten.

Heja mig! Och syrran! Heja oss alltså!!!

Ps. Vill inte tänka på hur det kommer kännas i benen i morgon...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar