tisdag 27 december 2011

Solsemester? Ja, tack!

Åh vad jag är ressugen! Har tröttnat på det här tråkiga vädret och skulle göra vad som helst för att få komma iväg ett tag. På sätt och vis är det väl egentligen inget större fel på vädret just nu (det regnar inte och är inte svinkallt) men det är faktiskt vinter och för mig är vinter = snö! I alla fall här.
Min reslust kan också hänga ihop med att jag snart börjar jobba. Mindre än 3 veckor kvar! Hur kunde tiden gå så fort?! När jag börjar jobba har jag varit hemma exakt 9 månader, en månad längre än tiden från jag "plussade" till Jazmine föddes. Hur kunde det sistnämnda kännas som en evighet när föräldraledigheten har gått i rasande fart???

Skulle gärna vara hemma några månader till men Robert måste ju få sin del av föräldraledigheten också. Missförstå med inte, jag unnar verkligen honom att få vara hemma också, bara det att jag inte känner mig riktigt färdig än. Men men, that´s life.
Vårt ledighetsbyte borde ju göra Jazmine lite mindre mammig i alla fall. Kan man ju hoppas. Det är riktigt gnälligt nu och nästan bara mamma som duger.
Nätterna som hon och Robert har för sig själva fungerar däremot ganska bra, hon sover mycket bättre då än när det är hon och jag. Får se om det till och med kommer gå att få henne att sova i sin säng igen då också :-)
Skulle hon bara sova ordentligt så skulle jag väl inte ha något emot att hon sov hos oss, men nu ör det ju inte så enkelt... Nä hon vaknar typ en gång i timmen och ska ha tutte. Har försökt vara envis och bara erbjuda nappen eller "gosa" henne till sömns. Men nehej det duger inte. Och eftersom hon orkar vara mer envis än jag ( = hon skriker som en galning och blir hysterisk, med stor risk för att väcka Felizia) så vinner hon...

Felizias feber håller i sig. I morse vaknade hon vid 5 och var jätteledsen. Hon hade ont i hela kroppen, främst i ryggen och upp mot nacken :-( Efter att ha legat och gnytt och vridit och vänt på sig i en timme bredvid mig (frågade om vi skulle ta medicin men se det ville hon absolut inte) så somnade hon till slut om. Och som hon sov sen - ända till 10.30! Trodde då att hon sovit bort det mesta av febern, men ack så fel jag hade. Tempen visade 40,2 grader! Så det blev ipren och den sjönk då lite, till drygt 38. Hon fick i sig lite frukost och ett par timmar senare även en pannkaka till lunch. Drack mycket vatten i alla fall.

Sedan spelade vi lite spel. Jazmine ville också vara med på Pippilotto




Eftermiddagen spenderade Felizia mest i soffan och tittade på barnprogram eller film (sov till och med någon timme). Värken i kroppen satt i hela dagen men nu på kvällen (efter en till dos ipren) hade den försvunnit. Hoppas hon kan sova gott hela natten!
Det ska jag försöka göra, för mig själv i gästsängen :-) Även om vår säng är betydligt bekvämare så är hel natts ostörd sömn värd liiite mer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar