torsdag 29 december 2011

Nyklippt

Idag har jag varit hos Lena i Luthagen och fått håret klippt - blev så bra! Till och med Robert tyckte det var "jättefint" och är ju inte ofta han säger så när jag har klippt mig... :-)
Lena hade ingrn ny kund direkt efter så satt kvar och pratade en stund, närmare 2 timmar tror jag... :-)
Sedan styrde jag bilen mot Gränby för att trängas med alla andra. Hade tur att få en bra parkering på en gång (det gäller att chansa rätt!). Eftersom vi inte är hemma på nyår och ska ha knyt dit vi ska så var det inte så jättemycket att handla. Men blev 3 fulla kassar ändå... Sen var det dags för Systemet. Hade tur med kassa där också så hittade en utan kö - jippie!

Hemma är det för närvarande ganska friskt. Jazmine är väl sjukast med sin snuva (som visserligen inte är att leka med). Felizia var nästan som mest ynklig igår och hade ont i kroppen, munnen, halsen och hade svårt att äta. Tempen visade drygt 39. Efter ipren blev hon som vanligt piggare men smärtorna bestod :-(
När det var dags att sova var hon fortfarande feberfri men ont i nacke och rygg så fick ipren för att kunna sova.
Efter en hel natts god sömn vaknade hon frisk och feberfri i morse! Och tur var väl det eftersom vi hade bokat lekdejt med Elise här hemma. Nu var det med andra ord helt okej för henne att komma hit.
När jag kom hem runt 15.30 var det full fart här hemma, och hade så varit sedan de kom vid 12-tiden. Så kul att se att de kan leka så bra trots att de se så sällan (typ 1 gång/år...) men de (dvs deras pappor) kanske kan ändra på det nu? ;-)

Igår var det ju 2 veckor sedan vi upptäckte det som nog var vattkoppor på Jazmine och i tisdags hittade jag den första misstänkta koppan på Felizia. Var en vätskefylld liten blåsa på ryggen. Har sedan tittat lite då och då för att hitta fler, men icke. En liten räknas ju inte i alla fall så hoppas på fler så hon får den här "obligatoriska" sjukdomen avklarad. Vid middagen ikväll sa hon att det kliade på axeln och fanns ett litet märke där så får väl se om det kan vara en liten koppa det med. Inte för att det är så skoj om det bryter ut nu till nyår men men inte mycket att göra åt det.

Jag ska göra desserten till nyårsknytet och blir nog den här jag kommer att ta med -
vit chokladmoussetårta med browniebotten



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar