måndag 12 december 2011

Pepparkaksbak och lite julmat

Igår hade Johan och Sandra bjudit in till jullunch med pepparkaksbak. Dekoration av pepparkakshus blev det också.
Felizia tog med sitt nya bakset hon fick av mamma när jag fyllde år. Att baka pepparkakor tycker hon är skoj så hon had inga som helst problem att sitta still och kavla och trycka ut med formar ända till degen var slut. Lite hjälp fick hon av Johan :-)
Det bakades alla möjliga figurer - sportbilar, katter, älgar och de lite mer traditionella grisarna, änglarna, granarna, stjärnorna, m.fl.





Felizias egna lilla plåt

En av de färdiga plåtarna

Jazmine övade, som vanligt, på att resa sig

Sen var det mellanmålsdags innan hon...

... somnade sött i soffan

Felizia och Valle skulle såklart bada :-)

Frank undrar vad knasungarna har för sig

Dags att dekorera pepparkakshus (Johan och Sandra hade varit snälla och satt ihop dem)

Så här blev resultatet


Jag spritsade på kristyren och satte dit nonstopen (tillsammans med Felizia) och tyckte sedan att jag och Robert kunde byta - jag tog Jazmine och han gjorde färdigt. Men det vågade han inte... Så Sandra var snäll och dekorerade färdigt tillsammans med Felizia. Tack! :-)

Årets första julmat blev det ju också. Inte för att jag äter speciellt mycket från julbordet men vissa saker, som rödbetssallad äter man ju aldrig annars.


Tack Johan och Sandra för en väl arrangerad eftermiddag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar