söndag 10 juni 2012

Hästar + shopping

Igår fick Jazmine äntligen träffa hästar igen! Vi åkte ut till min gamla ridskola, och arbetsgivare, Upk för att titta på när Linda red. Ilona var också med så hon höll oss sällskap och hjälpte till att passa en halvvild Jazmine uppe på läktaren.
Det kändes lite konstigt att gå in i stallet. Senast jag var där kändes det "hemma" men nu var det nästan som att kliva in i vilket ridskolestall som helst...en väldigt stor del av hästarna var utbytta sedan jag var där för 2,5 år sedan och ingen av de jag en gång red på finns längre kvar i livet.
Jazmine tyckte det var spännande med så många och så stoooora hästar :-) Det var mycket "Titta!" och "Titta där!" och såklart hennes speciella "djurläte" (lika för alla djur...) :-)
Kanske kan bli en premiärritt för henne någon gång i sommar...?

Efter att ha fått lite fika i magen så åkte jag och Jazmine till Årsta och hämtade Felizia innan vi åkte till Gränby C och mötte upp mamma/mormor.
Felizia och mormor gick till en av skoaffärerna för att titta på sandaler medan jag och Jazmine gick för att äta lunch (F hade ätit hos farmor och farfar).
Sedan tog jag en promenad med vagnen för att få J att somna (lättare sagt än gjort...). När det var avklarat gick vi allihop och tittade på kläder till tjejerna. Från mormor fick Jazmine en tunika och ett par leggings och Felizia valde ett par shorts. Jag hittade inte så mycket till Jazmine men ett par vita leggings blev det och Felizia fick två linnen och en kjol.

Efter en fikapaus och ett besök på Kvantum kunde vi till slut packa in oss i bilen igen. Tack mormor för kläder och sandaler!

Gullungar!

Här kunde man tydligen hänga...

De här sandalerna valde Felizia (tack mormor!)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar