söndag 3 juni 2012

Lek och middag

Igår kom vi äntligen iväg till Lövstalöt för att hälsa på familjen Birkelund. Deras nytillskott Zion var såklart hur söt och go som helst!
Felizia brydde sig inte så mycket om honom utan var mest intresserad av att leka med Ilona :-) Men Jazmine tyckte att Zion var lite spännande och petade gärna lite på honom och tittade mycket. Trodde hon skulle bli svartsjuk när jag höll i honom men icke. Jag satte mig på golvet så hon fick se och väntade mig att Jazmine skulle vilja sätta sig i mitt knä. Men hon satte sig bredvid och tittade och var mest intresserad av att försöka ta Zions napp... :-)

Det var, som vanligt, ett mycket trevligt besök ute i Lövstalöt där vi blev bjudna på både lunch och fika. Tack!

Glömde såklart kameran hemma men har fått tillåtelse av Linda att låna bilder från hennes blogg.

Bebisgos!


Tittar på Pippi strax innan vi ska gå till bussen


Sen tog vi bussen till stan och vidare till Årsta.



Där blev det middag hos Roberts föräldrar tillsammans med hans bröder Daniel och Magnus samt Magnus flickvän.
Jazmine var skeptisk till farbröderna till en början men efter middagen mjuknade hon lite och kunde till och med sitta hos Daniel :-)


Det var förresten storbarnsmatpremiär (dvs en hel middag utan barnmatsburk) för Jazmine. Hon stoppade i sig 7 köttbullar (ganska stora) och en lagom stor portion (lika som Felizia) potatisgratäng. Inte illa! Och dessutom en tallrik rabarberpaj med vaniljglass till efterrätt och 2 eller 3 skivor baguette :-)

Förutom det riktigt usla vädret så hade vi en toppendag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar