fredag 1 juni 2012

Veckan

Det har varit en tung och slitsam vecka på jobbet så bloggen har fått en liten paus den här veckan. Skönt med helg nu, förutom att Robert ska jobba. Har egentligen inget emot att han jobbar men känner att den där vilan jag skulle behöva efter den här veckan inte riktigt kommer hinnas med. Men men slipper ju upp och iväg till jobbet två morgnar och får umgås med mina egna underbara tjejer - inte helt fel! :-)

Trots mycket på jobbet så har ju inte livet i övrigt stått stilla. Lite av vad som hänt under veckan:

Tisdag: Ridning för Felizia. Var hästbyte och Felizia hoppades på Dunder. Men blev Simon. Först såg hon lite ledsen ut (var en annan tjej som fick Dunder) men det gick över. Under lektionen fick de göra en liten bana där de skulle styra slalom stående i "kanonkula" (lätt sits) - rida fram till ett bord, ta en potatis och balansera den på en sked en bit, sen slänga på marken - sätta igång i trav - styra mot ett litet hinder och hoppa. Det var inte helt enkelt men gick ganska bra ändå :-)

 



Spännande att rida med bara en hand

Tack för idag, Simon!

Något tråkigare denna dag var att Jazmine fick närmare 40 graders feber framåt kvällen... Hon har varit förkyld och rejält hostig en längre tid och dessutom haft feber av och till. Som jag skrivit tidigare så känns det som att hon är mer sjuk än frisk vår lilltjej :-( Bara hoppas det vänder någon gång.

Sjuklingen somnade i pappas famn efter maten

Onsdag: Jag hade heldagsutflykt och därefter sommarfest med jobbet. Jobbade sedan vidare till kl 17 innan jag gick tillbaka till samma park för sommarfest med Felizias enhet på hennes förskola. Alla barnen hade ett gemensamt sångframträdande innan vi hade lite picnic. Synd på det lite kyliga vädret.

Spännande med en till i samma ålder :-)

Torsdag: Jag jobbade som vanligt medan Robert och barnen åkte till Fyrishov. Farmor och farfar var också med och hjälpte till med barnen. Felizia åkte de mindre rutschkanorna, simmade lite under vatten (och över också såklart), åkte runt i strömmen, var i kojan (som hon kallade det) och hade allmänt skoj :-) Jazmine trivdes också i vattnet, både i pappas och i farmors famn. 

Efter jobbet hann jag hem en kortis innan jag bytte om och tog bilen ut till Ängeby. Där trotsade jag regnet och vickade för syrran på hennes ridskola. Förutom att regnvatten rann in i ögonen och orsakade ohärlig sveda så var det ganska okej. Ja jag kände mig som en dränkt katt efteråt men frös inte så så illa var det ju inte. ;-) Var skoj att ha ett par lektioner så det vägde liksom upp.
När alla hästar var ute i hagen och fått mat och vatten och stallet var sopat så kunde jag till slut styra hemåt för lite torra kläder och varm mat. Sen var man som ny igen :-)

Fredag: En tråkig och regnig dag. Inte kan man tro att det är 1 juni idag. Blä!
Här hemma har de varit inne och lekt. Felizia har gjort pärlplattor, bl.a. och Jazmine har testat sina klätterkunskaper...


Hon hjälpte till att städa också :-)

Dagens fredagsmys blev fruktsallad. Vispade grädde till och Jazmine var inte sen om att be att få slicka av visparna... ;-)


Lördag-söndag: Robert jobbar som sagt båda dagarna så vi andra får hitta på saker på egen hand.
I morgon blir det förhoppningsvis ett besök hos Ilona, Zion, Linda och Henrik. Är väl tredje eller fjärde försöket eller nåt sedan Zion föddes för 3 veckor sedan men med småkrassliga barn kan man ju inte hälsa på en liten bebis.
På em/kvällen väntar stor familjemiddag hos Roberts föräldrar i Årsta. Båda Roberts bröder med respektive kommer - trevligt!

På söndag blir det eventuellt lek med Julia, Felizias bästa kompis på förskolan. Kanske IKEA efter det.

Sen väntar en ny jobbvecka... Men nedräkning till semestern nu. Och efter den väntar en spännande höst... ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar