fredag 20 juli 2012

Shopping!

Härligt väder har vi haft idag så blev en tur på stan här i Alingsås. Är inte alltför stort men finns några mindre butiker (som inte finns hemma) som är roliga att gå i. Plus en liten galleria. Det som är bra med den är att det finns ett lekrum för barnen. Under icke-sommartid har de även barnpassning à la IKEA ett par dagar i veckan. Intressant att det finns något sådant på lilla Storken i Alingsås men inte på stora Gränby Centrum i Uppsala... Inte för att jag behöver lämna ifrån mig mina barn när jag handlar utan mer för att de ska få ha lite roligt också (själva springandet i affärer är det nog bara vi föräldrar som tycker är skoj). Det var precis vad Felizia och Jazmine hade en stund (tillsammans med Robert) när jag gick och tittade på kläder - perfekt med andra ord :-)
Robert fotade lite med sin telefon men tyvärr verkar överföringssladden vara kvar hemma så bilderna får komma sen (om jag kommer ihåg :-) ).

Dagens shoppingskörd blev diverse kläder till barnen (jeans, mjukisbyxor, tröjor, m.m.) och mig inne på Smultronstället och Cubus, allvädersstövlar till Felizia, diverse tingel-tangel (som Robert kallade det) inne på Nille (typ Lagerhaus i miniatyr) innan jag besökte min måste-affär här - Balders Hage. Där blev det en telåda, burk för diskmedel, servetthållare.

Vi hann med lite glass på en bänk i solskenet också :-)

Inne i stan var det så varmt att vi funderade på att bada när vi kom tillbaka hit. Men här hade det blåst upp och dragit in moln så vi struntade i det helt enkelt. Men blev ju bad för mig igår iaf, får väl räcka så för i år.

Hemresa imorn så efter frukost blir det packning. Hoppas hinna plocka med lite blåbär hem innan det är dags för lunch och avfärd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar