torsdag 27 september 2012

Farmor och farfar

Felizias och Jazmines förskola har planeringsdagar i dag och i morgon så är långhelg för dem. Idag jobbade både jag och Robert så då fick farmor och farfar rycka in som barnvakter.
De kom strax efter frukost så jag kunde åka till jobbet (tummade lite på min planeringstid idag också). Före lunch hade de gått ut för att leka. På väg hem samlade Felizia höstlöv som hon sedan gjorde lövavtryck av här hemma.

Robert kom hem strax efter halv fyra och det lät som att de hade haft en bra dag här hemma :-)

Kan ju inte säga att jag har haft det samma...eller det lät iofs värre än vad det är. Började få ont i huvudet igår, hoppades på att det skulle försvinna när jag var ute och sprang, men icke. Inte heller försvann den under natten, snarare tvärtom. Vaknade med migränhuvudvärk i morse och lagom till jag skulle åka till jobbet så kom illamåendet. Blä! Lektionerna som sådana gick bra men det var inte mer än så. Kände mig inte direkt som världens mest inspirerande lärare idag...
Illamåendet har kommit och gått under dagen men huvudvärken har varit lika jobbig och påträngande hela dagen :-(
Skulle verkligen behöva en ledig dag i morgon precis som eleverna, men istället ska jag sitta med en dator hela dagen och försöka sätta mig in i vårt system för omdömen och pedagogiska planeringar. Inne dessutom. Nä, längtar inte direkt. Bara hoppas att den hemska huvudvärken är borta i morgon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar