tisdag 25 september 2012

Sovmorgon

Från och med den här veckan har jag, äntligen, fått lite avlastning på mitt schema (haft 3 tim 20 minuter för mycket undervisning i veckan). En av vikarierna på skolan har gått in och tagit 2 av mina 3 ettor, vilket gör att jag har första lektionen 9.45 på tisdagar och torsdagar (men har planering före det) - skönt det.

I dag sammanföll det dessutom med att klassen jag har 9.45 var i stan på studiebesök så jag fick världens sovmorgon - härligt!

Med tanke på hur mycket tid jag la ner förra veckan, både helg och vardagar, på orienteringen så tyckte jag att jag var värd att få lite extra sovmorgon idag istället för att åka till skolan och ha planering (har redan planerat för veckans lektioner). Sagt och gjort. Fick sova ända till 7 (går man upp 5, halv 6 i vanliga fall så är ju det sovmorgon!), åt frukost med resten av familjen innan jag promenerade med barnen till förskolan (skönt att slippa ta bilen).
Sedan hade jag en hel timme hemma innan Robert skjutsade mig till jobbet. Väl där blev det lite planering, lunch och sedan 2 lektioner. En bra dag kan man säga!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar