lördag 1 september 2012

Ridning + avåkning = tårta

Japp så är det, ramlar man av hästen så får man bjuda på tårta (eller annat smaskigt fika) gången efter. Hade inte Elin räddat Felizia lite fint så hade det blivit gånger två...

Som ni förstår så ramlade Felizia av på ridningen idag. Men var ingen smäll rätt ner i backen utan jag höll i så hon gled ner långsamt. Försökte dra upp henne men hon hängde för långt ner på andra sidan. Och det gjorde väl egenligen inget, är ju bra att känna på hur det är att ramla av. Har blivit ett par gånger nu, men samtliga har gått lugnt till - Felizia har mer glidit av.
Det var Bonnie som "stod på schemat" för Felizia idag och hon är en snäll och mysig ponny, men hon är lite pigg. Och hur många gånger jag än påminde Felizia om att man inte behövde smacka för att få henne att trava så envisades hon med att göra det alldeles för många gånger...då blev det gärna antingen lite galopp eller väldigt snabb trav. Har man då inga stigbyglar (de hade lite balansträning idag) så är det inte så lätt att sitta kvar... Men annars gick det bra :-)

Borstar söta Bonnie

På väg till ridbanan
 
"Vänd rätt upp"
 
Tack för idag Bonnie
 
Så när jag hämtat barnen på förskolan på fredag så vet ju vi redan vad vi ska göra...baka tårta :-) Får se vad Felizia blir sugen på. Gräddtårta behöver jag ju inte göra iaf (F tycker inte om grädde). Kanske räcker med en kladdkaka, det vet jag ju att Elin tycker om ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar