torsdag 28 mars 2013

Glad påsk!

Blev bara ett barn lämnat på förskolan imorse. Men nejdå, inte pga sjukdom. Felizia fick vara ledig idag och lämnades istället hos mamma/mormor - de skulle nämligen gå påskäggsorienteringen på em. Märktes ju inte på Jazmine att hon varit sjuk ett par dagar - det var ett snabbt "hejdå" till mig och Felizia och sedan traskade hon iväg för att leka - skönt det :)
 
Var en helt okej dag på jobbet, men skulle ju ljuga om jag sa att jag inte räknade timmarna till stundande påskledighet... ;) Kände mig bättre i kroppen idag - hoppas det bara var ett kort besök av viruset (eller vad det nu var) och att det redan är på väg bort igen. Men det är väl att hoppas på för mycket...
 
När jag kom till förskolan för att hämta Jazmine möttes jag av denna underbara lilla påskkärring :)
 
Söt, va?! :)
 
När vi kom hem ville Jazmine vara ute och leka en stund. Och med tanke på det fantastiska härliga vårvädret så var ju det något man kunde förstå
 

 
En stund senare kom nästa påskkärring hem. En trött sådan, som hade gått låååångt idag, fått en massa godis (men inte ätit) och somnat på bussen. Inte bara godis hon fått, väntade även i en överraskning i brevlådan när hon kom hem :)
 
 
Jazmine fick också påskägg :)
 
Än så länge har ju bara påsken börjat, vågar knappt tänka på hur mycket godis vi kommer att ha ätit/samlat på oss innan långhelgen är slut... ;)
 
GLAD PÅSK!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar