lördag 23 mars 2013

Längtar ...

... efter våren, eller iaf lite varmare temperaturer. Det soliga vädret vill jag ju såklart ha kvar, men minusgraderna klarar jag mig liksom utan nu. När jag gick och la mig igår kväll var det -12,5 grader ute och det är bara en vecka till vi ställer om till sommartid - våren hallå??!!
 
På Felizias ridning i dag fick vi njuta av den härliga solen. Dagens lektion bestod av en uppgiftsridning runt på gården. Vi skulle leta lappar (något jag och Felizia inte var kanonduktiga på direkt... ;) men med lite hjälp hittade vi alla ) där det stod olika uppgifter som ryttarna skulle göra, t.ex. korta tyglarna, länga stiglädret, osv.
 


 
Tillbaka i stallet blev det lite repetition av ett par av uppgifterna - att borsta på:
 
Bogen

och manken (ute på ridningen skulle de klappa hästen på de kroppsdelarna)

 
Efter ridningen gick vi in till Valle, morfar, Eva-Lena och Jazmine. Där blev det lek och lunch innan jag tvingade med barnen hem (de hade nog gärna stannat hela dagen :) ).
 

 
Till kvällens middag gjorde vi det lördagsmysigt med levande ljus och fina tallrikar (Felizias önskemål (hade så förra lördagen och hon fastnade verkligen för tända ljus till maten :) ).
 
 
Smarrig mat var det också - potatisgratäng med marinerade ugnsgrillade kycklingspett och tzatziki :)
 
Felizia har fått en ny favoritfilm - Lejonkungen. Hon lånade den på biblioteket i torsdags och hon har säkert sett den tio (!) gånger sedan dess! Men så är den ju riktigt mysig (ja, och så sorglig också) :) Ikväll blev det dock Bullerbyn istället - omväxling förnöjer ju som det heter.
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar