måndag 11 augusti 2014

Första dagen

Ja då var man igång igen. Med jobbet alltså. Men det var en helt okej dag - lagom lugn :)  Började 8.30 med en samling i personalrummet. Tog ca 1 timme. Sedan lite "hur-har-du-haft-det-i-sommar"-prat med mina arbetslagskollegor innan vi satte oss och planerade lite kort för veckan. Sedan blev det lite planering med min idrottskollega innan det var dags för lunch.
Därefter egen planering i 2 timmar innan den trevligaste delen av dagen tog vid - "personalaktivitet på stan". Vår rektor hade bokat in oss på O'Connors där vi bjöds på dryck, mat och underhållning (stand-up).
 

Enda gången jag har ätit fish and chips är i skolmatsal - kan ju lugnt säga att den här var sååå mycket godare :)  Det var så fisken smälte i munnen, och paneringen var ju alldeles perfekt.
 
Man tackar så mycket!
 
Så nu vet ni hur min första dag på jobbet efter sommaren har varit ;)
Klart godkänd med andra ord!
 
Robert är ledig den här veckan också, men tjejerna ska faktiskt få smygstarta lite på förskola/fritids på onsdag + torsdag (jodå jag har hört efter med förskolan att det är okej, trots att Robert är ledig :)  ). Både Felizia och Jazmine längtar ordentligt efter att ha varit lediga i 9 respektive 11 veckor ... Känns bra att de får en mjukstart innan det hela startar upp på riktigt med längre dagar nästa vecka.
 
Ni andra som ev också har börjat jobba den här veckan (eller kanske förra) - hoppas ni också har haft en bra start efter ledigheten!
 
Är det höst nu???


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar